Eleven beskriver utförligt och nyanserat besöksnäringens organisationer och verksamheter samt deras aktörer och hur de samverkar.
|
Eleven beskriver utförligt besöksnäringens organisationer och verksamheter samt deras aktörer och hur de samverkar.
|
Eleven beskriver översiktligt besöksnäringens organisationer och verksamheter samt deras aktörer och hur de samverkar.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat vanliga yrkesroller och arbetsuppgifter.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt vanliga yrkesroller och arbetsuppgifter.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt vanliga yrkesroller och arbetsuppgifter.
|
Eleven redogör också utförligt för turismens utveckling samt redogör utförligt för resmål och resvägar.
|
|
Eleven redogör också översiktligt för turismens utveckling samt redogör översiktligt för resmål och resvägar.
|
Vidare beskriver eleven utförligt och nyanserat olika målgrupper och deras behov samt föreslår passande aktiviteter och tjänster.
|
Vidare beskriver eleven utförligt olika målgrupper och deras behov samt föreslår passande aktiviteter och tjänster.
|
Vidare beskriver eleven översiktligt olika målgrupper och deras behov samt föreslår passande aktiviteter och tjänster.
|
Eleven redogör dessutom utförligt och nyanserat för lokala och regionala förutsättningar för en hållbar utveckling inom besöksnäringen.
|
Eleven redogör dessutom utförligt för lokala och regionala förutsättningar för en hållbar utveckling inom besöksnäringen.
|
Eleven redogör dessutom översiktligt för lokala och regionala förutsättningar för en hållbar utveckling inom besöksnäringen.
|
Eleven söker, sorterar och granskar med säkerhet information om olika verksamhetsområden inom besöksnäringen samt beskriver utförligt och nyanserat likheter och skillnader mellan olika verksamheter.
|
Eleven söker, sorterar och granskar med viss säkerhet information om olika verksamhetsområden inom besöksnäringen samt beskriver utförligt likheter och skillnader mellan olika verksamheter.
|
Eleven söker, sorterar och granskar med viss säkerhet information om olika verksamhetsområden inom besöksnäringen samt beskriver översiktligt likheter och skillnader mellan olika verksamheter.
|
Dessutom värderar eleven resultatet med nyanserade omdömen.
|
|
Dessutom värderar eleven resultatet med enkla omdömen.
|
Inför presentationen väljer eleven med säkerhet material, teknisk utrustning och metod som passar för uppgiften.
|
|
Inför presentationen väljer eleven med viss säkerhet material, teknisk utrustning och metod som passar för uppgiften.
|
Eleven gör med säkerhet en presentation på ett strukturerat sätt och integrerar med säkerhet tekniska hjälpmedel i presentationen.
|
Eleven gör med viss säkerhet en enkel presentation på ett strukturerat sätt och integrerar med viss säkerhet tekniska hjälpmedel i presentationen.
|
Eleven gör med viss säkerhet en enkel presentation och integrerar med viss säkerhet tekniska hjälpmedel i presentationen.
|
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med säkerhet samt anpassar sitt språk efter situation och mottagare.
|
|
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med viss säkerhet samt anpassar sitt språk efter situation och mottagare.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet och kommunikationen kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|