Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika aktörer inom grupp- och charterarrangemang samt hur de samverkar.
|
Eleven beskriver utförligt olika aktörer inom grupp- och charterarrangemang samt hur de samverkar.
|
Eleven beskriver översiktligt olika aktörer inom grupp- och charterarrangemang samt hur de samverkar.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat guide- och reseledaryrkets olika arbetsuppgifter och arbetsmiljöer.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt guide- och reseledaryrkets olika arbetsuppgifter och arbetsmiljöer.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt guide- och reseledaryrkets olika arbetsuppgifter och arbetsmiljöer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för resmål och resvägar.
|
Eleven redogör utförligt för resmål och resvägar.
|
Eleven redogör översiktligt för resmål och resvägar.
|
Vidare beskriver eleven utförligt och nyanserat olika målgrupper och gäster med särskilda behov samt redogör utförligt och nyanserat för olika kulturer och möten mellan olika kulturer.
|
Vidare beskriver eleven utförligt olika målgrupper och gäster med särskilda behov samt redogör utförligt för olika kulturer och möten mellan olika kulturer.
|
Vidare beskriver eleven översiktligt olika målgrupper och gäster med särskilda behov samt redogör översiktligt för olika kulturer och möten mellan olika kulturer.
|
Eleven redogör dessutom utförligt och nyanserat för lokala och regionala förutsättningar för en hållbar utveckling inom besöksnäringen.
|
Eleven redogör dessutom utförligt för lokala och regionala förutsättningar för en hållbar utveckling inom besöksnäringen.
|
Eleven redogör dessutom översiktligt för lokala och regionala förutsättningar för en hållbar utveckling inom besöksnäringen.
|
Eleven söker, sorterar och granskar med säkerhet information samt värderar den med nyanserade omdömen.
|
|
Eleven söker, sorterar och granskar med viss säkerhet information samt värderar den med enkla omdömen.
|
Dessutom gör eleven med säkerhet en presentation av informationen på ett strukturerat sätt och integrerar med säkerhet tekniska hjälpmedel i presentationen.
|
Dessutom gör eleven med viss säkerhet en presentation av informationen på ett strukturerat sätt och integrerar med viss säkerhet tekniska hjälpmedel i presentationen.
|
Dessutom gör eleven med viss säkerhet en enkel presentation av informationen och integrerar med viss säkerhet tekniska hjälpmedel i presentationen.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare transfer, välkomstmöte och någon utflykt för olika målgrupper.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare transfer, välkomstmöte och någon utflykt för olika målgrupper.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare transfer, välkomstmöte och någon utflykt för olika målgrupper.
|
I planeringen tar eleven med säkerhet hänsyn till gruppens samt platsens och situationens förutsättningar.
|
|
I planeringen tar eleven med viss säkerhet hänsyn till gruppens samt platsens och situationens förutsättningar.
|
Dessutom gör eleven, efter samråd med handledare, en bedömning av säkerheten och väljer utrustning och tillvägagångssätt.
|
Dessutom gör eleven, efter samråd med handledare, en bedömning av säkerheten och väljer utrustning och tillvägagångssätt.
|
Dessutom gör eleven, i samråd med handledare, en bedömning av säkerheten och väljer utrustning och tillvägagångssätt.
|
Eleven utför efter samråd med handledare aktiviteterna på ett serviceinriktat och ansvarsfullt sätt och med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven utför efter samråd med handledare aktiviteterna på ett serviceinriktat och ansvarsfullt sätt och med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven utför i samråd med handledare aktiviteterna på ett serviceinriktat och ansvarsfullt sätt och med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven arbetar utifrån lagar och andra bestämmelser samt arbetsmiljömässigt och säkert.
|
|
Eleven arbetar utifrån lagar och andra bestämmelser samt arbetsmiljömässigt och säkert.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat olika sätt att ingripa vid akuta nödsituationer samt utför efter samråd med handledare första hjälpen och hjärt-lungräddning.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt olika sätt att ingripa vid akuta nödsituationer samt utför efter samråd med handledare första hjälpen och hjärt-lungräddning.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt olika sätt att ingripa vid akuta nödsituationer samt utför i samråd med handledare första hjälpen och hjärt-lungräddning.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med säkerhet samt anpassar sitt språk efter situation och mottagare.
|
|
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med viss säkerhet samt anpassar sitt språk efter situation och mottagare.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet och kommunikationen kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|