Eleven skapar animationer med genomtänkta berättarkomponenter och genomtänkt dramaturgi.
|
Eleven skapar animationer med berättarkomponenter och dramaturgi.
|
Eleven skapar animationer med enkla berättarkomponenter och enkel dramaturgi.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare produktionsprocessen från idé till färdig produkt.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare produktionsprocessen från idé till färdig produkt.
|
Dessutom genomför eleven i samråd med handledare produktionsprocessen från idé till färdig produkt.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet både traditionell och ny teknik för att skapa rörliga bilder.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet både traditionell och ny teknik för att skapa rörliga bilder.
|
Eleven registrerar rörelse, rytm, tempo och kroppars fysiska egenskaper, diskuterar utförligt och nyanserat hur detta kan uttryckas i animationer samt omsätter det med säkerhet till animationer.
|
Eleven registrerar rörelse, rytm, tempo och kroppars fysiska egenskaper, diskuterar utförligt hur detta kan uttryckas i animationer samt omsätter det med viss säkerhet till animationer.
|
Eleven registrerar rörelse, rytm, tempo och kroppars fysiska egenskaper samt omsätter det med viss säkerhet till animationer.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet fotolista och tidslinje.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet fotolista och tidslinje.
|
Eleven formar ett eget bildspråk utan givna förlagor.
|
|
Eleven formar ett eget bildspråk utifrån givna förlagor.
|
Eleven använder relevanta begrepp för animation med säkerhet.
|
|
Eleven använder relevanta begrepp för animation med viss säkerhet.
|
Eleven samverkar med säkerhet med andra vid planering och produktion av animationer.
|
|
Eleven samverkar med viss säkerhet med andra vid planering och produktion av animationer.
|
Eleven söker med säkerhet kunskap, tar ansvar för sitt eget arbete och ger välgrundade och nyanserade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven söker med viss säkerhet kunskap, tar ansvar för sitt eget arbete och ger välgrundade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven söker med viss säkerhet kunskap, tar ansvar för sitt eget arbete och ger enkla förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för animationens historia och användningsområden samt gör välgrundade och nyanserade bedömningar av flera olika kvaliteter i såväl egna som andras animationer.
|
Eleven redogör utförligt för animationens historia och användningsområden samt gör välgrundade bedömningar av flera olika kvaliteter i såväl egna som andras animationer.
|
Eleven redogör översiktligt för animationens historia och användningsområden samt gör enkla bedömningar av några kvaliteter i såväl egna som andras animationer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för etiska frågor, arbetsmiljöfrågor samt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt.
|
Eleven redogör utförligt för etiska frågor, arbetsmiljöfrågor samt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt.
|
Eleven redogör översiktligt för etiska frågor, arbetsmiljöfrågor samt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom blandar eleven med säkerhet de olika teknikerna och väljer lämplig teknik utifrån vad animationen ska uttrycka.
|
Dessutom blandar eleven med viss säkerhet de olika teknikerna.
|
-
|
|
I sitt eget arbete följer eleven lagarna och bestämmelserna.
|
-
|