Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare tillverkning av bröd och bakverk samt genomför arbetet metodiskt, hantverksmässigt och inom givna tidsramar.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare tillverkning av bröd och bakverk samt genomför arbetet metodiskt, hantverksmässigt och inom givna tidsramar.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare tillverkning av bröd och bakverk samt genomför arbetet metodiskt, hantverksmässigt och inom givna tidsramar.
|
I sitt arbete använder eleven med mycket gott handlag vanliga tillverkningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämpliga för uppgiften.
|
I sitt arbete använder eleven med gott handlag vanliga tillverkningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämpliga för uppgiften.
|
I sitt arbete använder eleven med visst handlag tillverkningsmetoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämpliga för uppgiften.
|
Eleven kombinerar med säkerhet råvaror och tillverkar produkter på ett kreativt sätt.
|
|
Eleven kombinerar med viss säkerhet råvaror och tillverkar produkter på ett kreativt sätt.
|
Produkten är av god kvalitet i fråga om utseende och smak.
|
|
Produkten är av tillfredsställande kvalitet i fråga om utseende och smak.
|
Eleven följer recept och arbetsbeskrivningar samt konstruerar med säkerhet sådana.
|
|
Eleven följer recept och arbetsbeskrivningar samt konstruerar med viss säkerhet sådana.
|
I arbetet utför eleven enkla ekonomiska kalkyler och redogör för ekonomiska konsekvenser av olika val av råvaror.
|
I arbetet utför eleven enkla ekonomiska kalkyler och redogör för ekonomiska konsekvenser av olika val av råvaror.
|
I arbetet utför eleven ekonomiska kalkyler, redogör översiktligt för samband mellan råvaror, kvalitet och pris samt fastställer produktens pris.
|
Dessutom hanterar eleven efter samråd med handledare råvarorna på lämpligt sätt.
|
Dessutom hanterar eleven efter samråd med handledare råvarorna på lämpligt sätt.
|
Dessutom hanterar eleven i samråd med handledare råvarorna på lämpligt sätt.
|
När arbetet är utfört väljer eleven med säkerhet lämpligt förpackningsmaterial samt förpackar och märker den färdiga produkten.
|
|
När arbetet är utfört väljer eleven med viss säkerhet lämpligt förpackningsmaterial samt förpackar och märker den färdiga produkten.
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar utförligt och nyanserat arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar utförligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar översiktligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Dessutom utvärderar eleven arbetet och resultatet med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven arbetet och resultatet med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven arbetet och resultatet med enkla omdömen.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat bröd, bakverk och brödkultur genom historien och i olika kulturer.
|
Eleven beskriver utförligt bröd, bakverk och brödkultur genom historien och i olika kulturer.
|
Eleven beskriver översiktligt bröd, bakverk och brödkultur genom historien och i olika kulturer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|