Eleven beskriver, i samband med fältstudier, utförligt och nyanserat mark-, vatten- och klimatförhållanden på en växtplats.
|
Eleven beskriver, i samband med fältstudier, utförligt mark-, vatten- och klimatförhållanden på en växtplats.
|
Eleven beskriver, i samband med fältstudier, översiktligt mark-, vatten- och klimatförhållanden på en växtplats.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för kretslopp i mark, vatten och luft samt för betydelsen av fotosyntes och nedbrytning för växtliv och djurliv.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för kretslopp i mark, vatten och luft samt för betydelsen av fotosyntes och nedbrytning för växtliv och djurliv.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för kretslopp i mark, vatten och luft samt för betydelsen av fotosyntes och nedbrytning för växtliv och djurliv.
|
I redogörelsen förklarar eleven utförligt och nyanserat biologiska samband samt kretsloppens betydelse på lokal och global nivå.
|
I redogörelsen förklarar eleven utförligt biologiska samband samt kretsloppens betydelse på lokal och global nivå.
|
I redogörelsen förklarar eleven översiktligt biologiska samband samt kretsloppens betydelse på lokal och global nivå.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för växternas byggnad och livsprocesser samt för mikrolivet i marken.
|
Eleven redogör utförligt för växternas byggnad och livsprocesser samt för mikrolivet i marken.
|
Eleven redogör översiktligt för växternas byggnad och livsprocesser samt för mikrolivet i marken.
|
I redogörelsen förklarar eleven utförligt och nyanserat växternas energiomsättning, deras vatten- och näringsförsörjning samt deras utvecklingsfaser och tillväxt och hur man kan påverka tillväxten genom olika åtgärder.
|
I redogörelsen förklarar eleven utförligt växternas energiomsättning, deras vatten- och näringsförsörjning samt deras utvecklingsfaser och tillväxt och hur man kan påverka tillväxten genom olika åtgärder.
|
I redogörelsen förklarar eleven översiktligt växternas energiomsättning, deras vatten- och näringsförsörjning samt deras utvecklingsfaser och tillväxt och hur man kan påverka tillväxten genom olika åtgärder.
|
I samband med fältstudier identifierar eleven med säkerhet och namnger, med svenska namn, flera vanliga vilda växter, nyttodjur, skadedjur, växtsjukdomar och skadesymtom.
|
I samband med fältstudier identifierar eleven med viss säkerhet och namnger, med svenska namn, flera vanliga vilda växter, nyttodjur, skadedjur, växtsjukdomar och skadesymtom.
|
I samband med fältstudier identifierar eleven med viss säkerhet och namnger, med svenska namn, ett fåtal vanliga vilda växter, nyttodjur, skadedjur, växtsjukdomar och skadesymtom.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat ekologiska samband mellan klimat, växter, skadeorganismer och nyttiga organismer.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt ekologiska samband mellan klimat, växter, skadeorganismer och nyttiga organismer.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt ekologiska samband mellan klimat, växter, skadeorganismer och nyttiga organismer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för biologins betydelse inom naturbruket samt söker med säkerhet information om växter.
|
Eleven redogör utförligt för biologins betydelse inom naturbruket samt söker med viss säkerhet information om växter.
|
Eleven redogör översiktligt för biologins betydelse inom naturbruket samt söker med viss säkerhet information om växter.
|