Eleven identifierar med säkerhet, i samband med fältstudier, ett flertal vanliga vattenlevande organismer samt grupperar dem med säkerhet efter det vetenskapliga system som används.
|
|
Eleven identifierar med viss säkerhet, i samband med fältstudier, ett flertal vanliga vattenlevande organismer samt grupperar dem med viss säkerhet efter det vetenskapliga system som används.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat mikroorganismer i vattenmiljöer samt deras byggnad, livsprocesser och anpassning till olika vattenmiljöer.
|
Eleven beskriver utförligt mikroorganismer i vattenmiljöer samt deras byggnad, livsprocesser och anpassning till olika vattenmiljöer.
|
Eleven beskriver översiktligt mikroorganismer i vattenmiljöer samt deras byggnad, livsprocesser och anpassning till olika vattenmiljöer.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för mikroorganismernas betydelse i samband med nedbrytning och för sjukdomsframkallande organismer i vattenmiljöer.
|
Eleven redogör också utförligt för mikroorganismernas betydelse i samband med nedbrytning och för sjukdomsframkallande organismer i vattenmiljöer.
|
Eleven redogör också översiktligt för mikroorganismernas betydelse i samband med nedbrytning och för sjukdomsframkallande organismer i vattenmiljöer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de olika kretsloppen och deras påverkan på olika vattenmiljöer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de olika kretsloppen och deras påverkan på olika vattenmiljöer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de olika kretsloppen och deras påverkan på olika vattenmiljöer.
|
I samband med fältstudier och undersökningar beskriver eleven utförligt och nyanserat ekologiska samband och evolutionära processer i vattenmiljöer.
|
I samband med fältstudier och undersökningar beskriver eleven utförligt ekologiska samband och evolutionära processer i vattenmiljöer.
|
I samband med fältstudier och undersökningar beskriver eleven översiktligt ekologiska samband och evolutionära processer i vattenmiljöer.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat samband och växelverkan mellan biologiska, kemiska och geologiska processer i vattenmiljöer.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt samband och växelverkan mellan biologiska, kemiska och geologiska processer i vattenmiljöer.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt samband och växelverkan mellan biologiska, kemiska och geologiska processer i vattenmiljöer.
|
I sina beskrivningar och redogörelser använder eleven med säkerhet vetenskapliga begrepp, teorier och modeller.
|
|
I sina beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet vetenskapliga begrepp, teorier och modeller.
|