Eleven diskuterar utförligt och nyanserat utifrån några exempel bildens funktion och användningsområden ur olika perspektiv.
|
Eleven diskuterar utförligt utifrån några exempel bildens funktion och användningsområden ur olika perspektiv.
|
Eleven diskuterar översiktligt utifrån några exempel bildens funktion och användningsområden ur olika perspektiv.
|
Eleven arbetar med flera olika egna frågeställningar, omformulerar givna frågeställningar och prövar i nya situationer att experimentera med material och tekniker eller färg och form.
|
Eleven arbetar med några olika egna frågeställningar och prövar i bekanta situationer att experimentera med material och tekniker eller färg och form.
|
Eleven arbetar med någon given frågeställning och prövar i bekanta situationer att experimentera med material och tekniker eller färg och form.
|
I arbetet väljer eleven välgrundade angreppssätt i sitt bild- eller formskapande och utvecklar komplexa teman och problem.
|
I arbetet väljer eleven välgrundade angreppssätt i sitt bild- eller formskapande och utvecklar enkla teman och problem.
|
I arbetet väljer eleven enkla angreppssätt i sitt bild- eller formskapande och utvecklar enkla teman och problem.
|
Eleven använder avancerat formspråk samt material och tekniker från flera olika bildgenrer med säkerhet samt redovisar både enkla och komplexa lösningar på bildproblem.
|
Eleven använder enkelt formspråk samt material och tekniker från några olika bildgenrer med viss säkerhet samt redovisar både enkla och komplexa lösningar på bildproblem.
|
Eleven använder enkelt formspråk samt material och tekniker från några olika bildgenrer med viss säkerhet samt redovisar enkla lösningar på bildproblem.
|
Vidare använder eleven arbetsmetoder som förekommer på professionell nivå.
|
Vidare använder eleven arbetsmetoder som förekommer på professionell nivå.
|
Vidare använder eleven enkla arbetsmetoder som förekommer på professionell nivå.
|
Eleven producerar kommunicerande bilder med ett nyanserat visuellt budskap.
|
Eleven producerar kommunicerande bilder med ett nyanserat visuellt budskap.
|
Eleven producerar kommunicerande bilder med ett enkelt visuellt budskap.
|
Arbetsprocessen är målinriktad och eleven arbetar med hjälp av utkast, skisser och försök.
|
Arbetsprocessen är målinriktad.
|
Arbetsprocessen är oformulerad.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av sin arbetsprocess.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation av sin arbetsprocess.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation av sin arbetsprocess.
|
Eleven visar och marknadsför sitt arbete för andra.
|
|
Eleven visar och marknadsför sitt arbete för andra.
|
Eleven kategoriserar med säkerhet, diskuterar utförligt och nyanserat samt värderar med nyanserade omdömen egna och andras publika presentationer.
|
Eleven kategoriserar med viss säkerhet, diskuterar utförligt samt värderar med nyanserade omdömen egna och andras publika presentationer.
|
Eleven kategoriserar med viss säkerhet, diskuterar översiktligt samt värderar med enkla omdömen egna och andras publika presentationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för sina intentioner med sitt bild- eller formskapande samt diskuterar utförligt och nyanserat i vilken utsträckning hon eller han lyckas kommunicera det tänkta budskapet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för sina intentioner med sitt bild- eller formskapande samt diskuterar utförligt i vilken utsträckning hon eller han lyckas kommunicera det tänkta budskapet.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för sina intentioner med sitt bild- eller formskapande samt diskuterar översiktligt i vilken utsträckning hon eller han lyckas kommunicera det tänkta budskapet.
|
I detta redogör eleven utförligt och nyanserat för förtjänster och brister i sitt eget bildarbete.
|
I detta redogör eleven utförligt för förtjänster och brister i sitt eget bildarbete.
|
I detta redogör eleven översiktligt för förtjänster och brister i sitt eget bildarbete.
|
Eleven använder med säkerhet relevanta begrepp.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
|
Eleven motiverar utförligt sitt angreppssätt.
|
-
|