Eleven skapar och framför efter samråd med handledare en egen cirkusakt innehållande flera akrobatiska moment.
|
Eleven skapar och framför efter samråd med handledare en egen cirkusakt innehållande några akrobatiska moment.
|
Eleven skapar och framför i samråd med handledare en egen cirkusakt innehållande något akrobatiskt moment.
|
Eleven utför flera akrobatiska övningar samt gör med säkerhet nödvändiga riskbedömningar och anpassar efter samråd med handledare sitt agerande efter dessa.
|
Eleven utför några akrobatiska övningar samt gör med viss säkerhet nödvändiga riskbedömningar och anpassar efter samråd med handledare sitt agerande efter dessa.
|
Eleven utför någon akrobatisk övning samt gör med viss säkerhet enkla och nödvändiga riskbedömningar och anpassar i samråd med handledare sitt agerande efter dessa.
|
Eleven samarbetar på ett säkert sätt med andra vid utförandet och skapandet av akrobatiska övningar och akter.
|
Eleven samarbetar på ett säkert sätt med andra vid utförandet och skapandet av akrobatiska övningar och akter.
|
Eleven samarbetar på ett säkert sätt med andra vid utförandet av akrobatiska övningar eller akter.
|
Vid utförandet och skapandet av akrobatiska akter använder eleven improvisation, prövar alternativa lösningar och idéer samt prövar gränserna för den egna förmågan.
|
Vid utförandet och skapandet av akrobatiska akter prövar eleven alternativa lösningar och idéer samt prövar gränserna för den egna förmågan.
|
Vid utförandet och skapandet av akrobatiska akter prövar eleven alternativa lösningar och idéer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för säkerhetsaspekter på akrobatiska akter och för materialomsorg.
|
Eleven redogör utförligt för säkerhetsaspekter på akrobatiska akter och för materialomsorg.
|
Eleven redogör översiktligt för säkerhetsaspekter på akrobatiska akter och för materialomsorg.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym samt redogör utförligt och nyanserat för grundläggande akrobatik- och cirkushistoria.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym samt redogör utförligt för grundläggande akrobatik- och cirkushistoria.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym samt redogör översiktligt för grundläggande akrobatik- och cirkushistoria.
|
I sina beskrivningar och redogörelser använder eleven med säkerhet cirkusdisciplinernas begrepp.
|
|
I sina beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet cirkusdisciplinernas begrepp.
|
Eleven diskuterar akrobatnummer, ger välgrundade och nyanserade förslag till olika uttrycksmöjligheter som förbättrar utförandet samt visar med säkerhet möjliga utföranden.
|
Eleven diskuterar akrobatnummer, ger välgrundade förslag till olika uttryckmöjligheter och visar med viss säkerhet möjliga utföranden.
|
Eleven diskuterar akrobatnummer, ger enkla förslag till olika uttrycksmöjligheter och visar med viss säkerhet möjliga utföranden.
|
Eleven utför fysiska övningar för att utveckla styrka och smidighet samt förebygga skador.
|
|
Eleven utför fysiska övningar för att utveckla styrka och smidighet samt förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också efter samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också efter samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också i samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Akten utförs med lätthet och ett personligt uttryck.
|
Akten utförs med viss lätthet och ett personligt uttryck.
|
-
|
I samarbetet visar eleven tillit till andras förmågor och agerar själv på ett förtroendeingivande och trygghetsskapande sätt.
|
I samarbetet visar eleven tillit till andras förmågor.
|
-
|