Eleven skapar och framför efter samråd med handledare flera enkla cirkusakter.
|
Eleven skapar och framför efter samråd med handledare några enkla cirkusakter.
|
Eleven skapar och framför i samråd med handledare någon enkel cirkusakt.
|
Eleven utför med säkerhet grundläggande övningar inom en eller flera cirkusdiscipliner.
|
Eleven utför med viss säkerhet grundläggande övningar inom en eller flera cikusdiscipliner.
|
Eleven utför med viss säkerhet grundläggande övningar inom en eller flera cirusdiscipliner.
|
Eleven samarbetar på ett säkert sätt med andra vid utförandet av flera cirkusakter.
|
Eleven samarbetar på ett säkert sätt med andra vid utförandet av några cirkusakter.
|
Eleven samarbetar på ett säkert sätt med andra vid utförandet av någon cirkusakt.
|
Vid utförandet och skapandet av cirkusakter använder eleven improvisation, prövar alternativa lösningar och idéer samt prövar gränserna för den egna förmågan.
|
Vid utförandet och skapandet av cirkusakter prövar eleven alternativa lösningar och idéer samt prövar gränserna för den egna förmågan.
|
Vid utförandet och skapandet av cirkusakter prövar eleven alternativa lösningar och idéer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för säkerhetsaspekter på cirkusakter och för materialomsorg.
|
Eleven redogör utförligt för säkerhetsaspekter på cirkusakter och för materialomsorg.
|
Eleven redogör översiktligt för säkerhetsaspekter på cirkusakter och för materialomsorg.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym samt redogör utförligt och nyanserat för cirkusens historia.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym samt redogör utförligt för cirkusens historia.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym samt redogör översiktligt för cirkusens historia.
|
I sina beskrivningar och redogörelser använder eleven med säkerhet cirkusdisciplinernas begrepp.
|
|
I sina beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet cirkusdisciplinernas begrepp.
|
Eleven diskuterar cirkusnummer, ger välgrundade och nyanserade förslag till olika uttrycksmöjligheter och visar med säkerhet möjliga gestaltningar av karaktärer.
|
Eleven diskuterar cirkusnummer, ger välgrundade förslag till olika uttrycksmöjligheter och visar med viss säkerhet möjliga gestaltningar av karaktärer.
|
Eleven diskuterar cirkusnummer, ger enkla förslag till olika uttrycksmöjligheter och visar med viss säkerhet möjliga gestaltningar av karaktärer.
|
Eleven utför fysiska övningar för att utveckla styrka och smidighet samt förebygga skador.
|
Eleven utför fysiska övningar för att utveckla styrka och smidighet samt förebygga skador.
|
Eleven utför fysiska övningar för att förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också efter samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också efter samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också i samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
I samarbetet agerar eleven både ledande och följande.
|
-
|
-
|