Eleven skapar och framför efter samråd med handledare flera större cirkusakter.
|
Eleven skapar och framför efter samråd med handledare några större cirkusakter.
|
Eleven skapar och framför i samråd med handledare någon större cirkusakt.
|
Vid utförandet samarbetar eleven på ett säkert sätt med andra.
|
|
Vid utförandet samarbetar eleven på ett säkert sätt med andra.
|
Vid utförandet och skapandet av cirkusakter har eleven även ett personligt uttryck, improviserar, prövar alternativa lösningar och idéer samt prövar att använda några traditionella uttryck på ett nytt sätt inom flera särskilda cirkusdiscipliner.
|
Vid utförandet och skapandet av cirkusakter har eleven även ett personligt uttryck, prövar alternativa lösningar och idéer samt prövar att använda några traditionella uttryck på ett nytt sätt inom några särskilda cirkusdiscipliner.
|
Vid utförandet och skapandet av cirkusakter prövar eleven även alternativa lösningar och idéer samt prövar att använda något traditionellt uttryck på ett nytt sätt inom någon särskild cirkusdisciplin.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för säkerhetsaspekter på cirkusakter och för materialomsorg.
|
Eleven redogör utförligt för säkerhetsaspekter på cirkusakter och för materialomsorg.
|
Eleven redogör översiktligt för säkerhetsaspekter på cirkusakter och för materialomsorg.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt användningsmöjligheter för rekvisita, mask och kostym.
|
Eleven diskuterar nummer inom flera cirkusdiscipliner, ger välgrundade och nyanserade förslag till olika uttryckssätt och visar med säkerhet möjliga gestaltningar av karaktärer.
|
Eleven diskuterar nummer inom några cirkusdiscipliner, ger välgrundade förslag till olika uttrycksformer och visar med viss säkerhet möjliga gestaltningar av karaktärer.
|
Eleven diskuterar nummer inom någon cirkusdisciplin, ger enkla förslag till olika uttrycksmöjligheter och visar med viss säkerhet möjliga gestaltningar av karaktärer.
|
Eleven utför fysiska övningar för att utveckla styrka och smidighet samt förebygga skador.
|
Eleven utför fysiska övningar för att utveckla styrka och smidighet samt förebygga skador.
|
Eleven utför fysiska övningar för att förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också efter samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också efter samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Eleven skapar och anpassar också i samråd med handledare övningar och träningsmetoder för att förebygga skador.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för anatomi och fysiologi avseende koordination, balans och rörelse.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
I samarbetet agerar eleven både ledande och följande.
|
-
|
-
|