Eleven samarbetar med god säkerhet med andra i konstnärliga processer.
|
Eleven samarbetar med säkerhet med andra i konstnärliga processer.
|
Eleven samarbetar med viss säkerhet med andra i konstnärliga processer.
|
I arbetet presenterar eleven idéer och är både delaktig i genomförandet av lösningar som gemensamt för arbetet framåt samt tar initiativ till egna lösningar.
|
I arbetet är eleven både delaktig i genomförandet av lösningar som gemensamt för arbetet framåt samt tar initiativ till egna lösningar.
|
I arbetet är eleven delaktig i genomförandet av lösningar som gemensamt för arbetet framåt.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare individuella arbeten.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare individuella arbeten.
|
Dessutom genomför eleven i samråd med handledare individuella arbeten.
|
Eleven improviserar med god säkerhet utifrån olika instruktioner, både individuellt och i grupp, och visar hur hon eller han uppfattar instruktionerna genom att associera, skapa, undersöka och fördjupa variationen av komplexa rörelser med olika dynamiska kvaliteter för att utveckla och leda improvisationen vidare.
|
Eleven improviserar med säkerhet utifrån olika instruktioner, både individuellt och i grupp, och visar hur hon eller han uppfattar instruktionerna genom att associera, skapa och undersöka rörelser med olika kvaliteter.
|
Eleven improviserar med viss säkerhet utifrån olika instruktioner, både individuellt och i grupp, och visar hur hon eller han uppfattar instruktionerna genom att associera och skapa rörelser.
|
I improvisationssituationen använder eleven med säkerhet impulser från andra dansare och svarar genom att följa och genom att ge nya impulser.
|
I improvisationssituationen använder eleven med säkerhet impulser från andra dansare och svarar genom att följa och leda.
|
I improvisationssituationen använder eleven med viss säkerhet impulser från andra dansare och svarar genom att huvudsakligen följa.
|
Eleven utforskar med god säkerhet rörelsevokabulär och rörelsekvaliteter samtidigt som hon eller han fördjupar improvisationen genom att stanna kvar i rörelsen.
|
Dessutom utforskar eleven med säkerhet rörelsevokabulär och rörelsekvaliteter.
|
Dessutom utforskar eleven med viss säkerhet rörelsevokabulär.
|
Eleven improviserar med rik variation olika dynamiska kvaliteter och använder både andras tyngd och egen tyngd åt andra med god säkerhet vid kontaktimprovisationer.
|
Eleven improviserar med olika dynamiska kvaliteter och använder både andras tyngd och egen tyngd åt andra med säkerhet vid kontaktimprovisation.
|
Eleven improviserar med dynamik och använder andras tyngd med viss säkerhet vid kontaktimprovisation.
|
Eleven interagerar med god säkerhet med andra och tar ansvar för det egna och det gemensamma arbetet genom att kreativt följa instruktioner och impulser samt i stunden ta initiativ till hur improvisationen ska ledas vidare.
|
Eleven interagerar med säkerhet med andra och tar ansvar för det egna och det gemensamma arbetet genom att följa instruktioner och impulser samt i stunden ta initiativ till hur improvisationen ska ledas vidare.
|
Eleven interagerar med viss säkerhet med andra och tar ansvar för det egna och det gemensamma arbetet genom att följa instruktioner.
|
Eleven använder med god säkerhet grundläggande kompositionsverktyg och visar i flera olika slags kompositionsuppgifter med gott resultat några av de principer som hon eller han undersöker, utvecklar och konsekvent fullföljer i kompositionerna.
|
Eleven använder med säkerhet grundläggande kompositionsverktyg och visar i några kompositionsuppgifter med tillfredsställande resultat några av de principer som hon eller han undersöker och utvecklar i kompositionerna.
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande kompositionsverktyg och visar i någon kompositionsuppgift med tillfredsställande resultat några av de principer som kompositionerna utgår ifrån.
|
Eleven framför med god säkerhet några egna kompositioner och redogör utförligt för sina val av kompositionsprinciper samt utvärderar med välgrundade och nyanserade omdömen arbetsprocessen, den egna arbetsinsatsen och resultatet samt ger förslag på hur både process och resultat kan förbättras.
|
Eleven framför med säkerhet några egna kompositioner och redogör utförligt för sina val av kompositionsprinciper samt utvärderar med nyanserade omdömen arbetsprocessen, den egna arbetsinsatsen och resultatet.
|
Eleven framför med viss säkerhet några egna kompositioner och redogör översiktligt för sina val av kompositionsprinciper samt utvärderar med enkla omdömen arbetsprocessen, den egna arbetsinsatsen och resultatet.
|
Eleven gör dessutom en välgrundad och nyanserad reflektion över processen och resultatet och värderar med välgrundade och nyanserade omdömen andras kompositioner.
|
Eleven gör dessutom en välgrundad reflektion över processen och resultatet och värderar med nyanserade omdömen andras kompositioner.
|
Eleven gör dessutom en enkel reflektion över processen och resultatet och värderar med enkla omdömen andras kompositioner.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt för konstnärliga produktioner.
|
Eleven redogör utförligt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt för konstnärliga produktioner.
|
Eleven redogör översiktligt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt för konstnärliga produktioner.
|
Eleven använder med god säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med viss säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med god säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|