Eleven samarbetar med god säkerhet med andra i konstnärliga processer.
|
Eleven samarbetar med säkerhet med andra i konstnärliga processer.
|
Eleven samarbetar med viss säkerhet med andra i konstnärliga processer.
|
I arbetet presenterar eleven idéer och är både delaktig i genomförandet av lösningar som gemensamt för arbetet framåt samt tar initiativ till egna lösningar.
|
I arbetet är eleven både delaktig i genomförandet av lösningar som gemensamt för arbetet framåt samt tar initiativ till egna lösningar.
|
I arbetet är eleven delaktig i genomförandet av lösningar som gemensamt för arbetet framåt.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare individuella arbeten.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare individuella arbeten.
|
Dessutom genomför eleven i samråd med handledare individuella arbeten.
|
Eleven improviserar med god säkerhet utifrån olika instruktioner, både individuellt och i grupp, och visar hur hon eller han uppfattar instruktionerna genom att associera, skapa, undersöka och fördjupa variationen av komplexa rörelser med olika dynamiska kvaliteter för att utveckla och leda improvisationen vidare.
|
Eleven improviserar med säkerhet utifrån olika instruktioner, både individuellt och i grupp, och visar hur hon eller han uppfattar instruktionerna genom att associera, skapa och undersöka rörelser med olika kvaliteter.
|
Eleven improviserar med viss säkerhet utifrån olika instruktioner, både individuellt och i grupp, och visar hur hon eller han uppfattar instruktionerna genom att associera och skapa rörelser.
|
I improvisationssituationen använder eleven med säkerhet impulser från andra dansare och svarar genom att följa och genom att ge nya impulser.
|
I improvisationssituationen använder eleven med säkerhet impulser från andra dansare och svarar genom att följa och leda.
|
I improvisationssituationen använder eleven med viss säkerhet impulser från andra dansare och svarar genom att huvudsakligen följa.
|
Eleven utforskar med god säkerhet rörelsevokabulär och rörelsekvaliteter samtidigt som hon eller han fördjupar improvisationen genom att stanna kvar i rörelsen.
|
Dessutom utforskar eleven med säkerhet rörelsevokabulär och rörelsekvaliteter.
|
Dessutom utforskar eleven med viss säkerhet rörelsevokabulär.
|
Eleven interagerar med god säkerhet med andra och tar ansvar för det egna och det gemensamma arbetet genom att kreativt följa instruktioner och impulser samt i stunden ta initiativ till hur improvisationen ska ledas vidare.
|
Eleven interagerar med säkerhet med andra och tar ansvar för det egna och det gemensamma arbetet genom att följa instruktioner och impulser samt i stunden ta initiativ till hur improvisationen ska ledas vidare.
|
Eleven interagerar med viss säkerhet med andra och tar ansvar för det egna och det gemensamma arbetet genom att följa instruktioner.
|
Eleven använder med god säkerhet grundläggande kompositionsverktyg och visar i flera olika slags kompositionsuppgifter med gott resultat några av de principer som hon eller han undersöker, utvecklar och konsekvent fullföljer i kompositionerna.
|
Eleven använder med säkerhet grundläggande kompositionsverktyg och visar i några kompositionsuppgifter med tillfredsställande resultat några av de principer som hon eller han undersöker och utvecklar i kompositionerna.
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande kompositionsverktyg och visar i någon kompositionsuppgift med tillfredsställande resultat några av de principer som kompositionerna utgår ifrån.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt för konstnärliga produktioner.
|
Eleven redogör utförligt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt för konstnärliga produktioner.
|
Eleven redogör översiktligt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt för konstnärliga produktioner.
|
Eleven använder med god säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med viss säkerhet begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med god säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|