Eleven tolkar efter samråd med handledare arbetsuppgifter samt gör en genomarbetad planering av sitt arbete.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare arbetsuppgifter samt gör en genomarbetad planering av sitt arbete.
|
Eleven tolkar i samråd med handledare arbetsuppgifter samt gör en enkel planering av sitt arbete.
|
Eleven organiserar och genomför sitt arbete med säkerhet.
|
|
Eleven organiserar och genomför sitt arbete med viss säkerhet.
|
Efter samråd med handledare väljer eleven konstruktionsmetoder utifrån materialens egenskaper och den tänkta slutprodukten.
|
Efter samråd med handledare väljer eleven konstruktionsmetoder utifrån materialens egenskaper och den tänkta slutprodukten.
|
I samråd med handledare väljer eleven material och konstruktionsmetoder utifrån den tänkta slutprodukten.
|
I sitt arbete kommunicerar eleven kring idéer och estetisk utformning med hjälp av utförliga och noggranna skisser och ritningar, ger välgrundade förslag på alternativa lösningar och gör efter samråd med handledare konstruktioner och komplexa mönsterförändringar.
|
I sitt arbete kommunicerar eleven kring idéer och estetisk utformning med hjälp av skisser och ritningar, ger förslag på alternativa lösningar och gör efter samråd med handledare konstruktioner och mönsterförändringar.
|
I sitt arbete kommunicerar eleven kring idéer och estetisk utformning med hjälp av enkla skisser och ritningar, ger förslag på alternativa lösningar och gör i samråd med handledare konstruktioner och enkla mönsterförändringar.
|
Eleven använder med säkerhet konstruktionsmetoder och uppnår resultat som uppfyller höga krav på teknisk och estetisk kvalitet.
|
Eleven använder med viss säkerhet konstruktionsmetoder och uppnår resultat med en teknisk och estetisk kvalitet som fungerar väl i det avsedda sammanhanget.
|
Eleven använder i samråd med handledare och med viss säkerhet konstruktionsmetoder och uppnår resultat med en teknisk och estetisk kvalitet som går att använda i det avsedda sammanhanget.
|
Under arbetet upptäcker och löser eleven efter samråd med handledare eventuella problem som uppkommer, efter att ha övervägt alternativa lösningar.
|
Under arbetet upptäcker och löser eleven efter samråd med handledare eventuella problem som uppkommer.
|
Under arbetet upptäcker och löser eleven i samråd med handledare eventuella problem som uppkommer.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat sin arbetsprocess och sitt resultat samt värderar dessa med nyanserade omdömen.
|
Eleven beskriver utförligt sin arbetsprocess och sitt resultat samt värderar dessa med enkla omdömen.
|
Eleven beskriver översiktligt sin arbetsprocess och sitt resultat samt värderar dessa med enkla omdömen.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade och nyanserade förslag på förbättringar av, och alternativa tillvägagångssätt i, arbetsprocessen.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade förslag på förbättringar av arbetsprocessen.
|
Beskrivningen innehåller enkla förslag på förbättringar av arbetsprocessen.
|
I beskrivningen använder eleven med säkerhet relevant fackspråk.
|
I beskrivningen använder eleven med viss säkerhet relevant fackspråk.
|
I beskrivningen använder eleven med viss säkerhet relevanta facktermer.
|
Eleven arbetar på ett ergonomiskt riktigt sätt.
|
|
Eleven arbetar på ett ergonomiskt riktigt sätt.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven utvärderar sin egen arbetsmiljö med nyanserade omdömen samt ger välgrundade och nyanserade förslag på förbättringar av arbetsmiljön och hur hon eller han själv kan bidra till dessa.
|
Eleven utvärderar sin egen arbetsmiljö med enkla omdömen samt ger välgrundade förslag på förbättringar av arbetsmiljön.
|
-
|