Eleven använder med god säkerhet koder och konventioner som används vid den danstekniska träningen.
|
Eleven använder med säkerhet koder och konventioner som används vid den danstekniska träningen.
|
Eleven använder med viss säkerhet koder och konventioner som används vid den danstekniska träningen.
|
Eleven utför träningsprocessens olika delar med gott resultat.
|
|
Eleven utför träningsprocessens olika delar med tillfredsställande resultat.
|
I träningen undersöker och utvecklar eleven med gott resultat både danstekniska detaljer och helhet utifrån instruktioner och feedback.
|
I träningen undersöker och utvecklar eleven med tillfredsställande resultat danstekniska detaljer utifrån instruktioner och feedback.
|
I träningen anpassar eleven med tillfredsställande resultat danstekniken utifrån instruktioner och feedback.
|
Eleven löser tekniska svårigheter med gott resultat och tar initiativ till egna lösningar som för arbetet framåt.
|
Eleven löser tekniska svårigheter med tillfredsställande resultat och deltar i gemensamma lösningar som för arbetet framåt.
|
Eleven löser tekniska svårigheter med tillfredsställande resultat och följer instruktioner.
|
Eleven gör även välgrundade och nyanserade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen framför allt vad gäller formspråk och skillnader i rörelsekvaliteter samt relationen till musiken.
|
Eleven gör även välgrundade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen framför allt vad gäller formspråk och skillnader i rörelsekvaliteter samt relationen till musiken.
|
Eleven gör även enkla reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen framför allt vad gäller användning av formspråk och skillnader i rörelsekvaliteter samt relationen till musiken inom valda genrer.
|
Eleven arbetar efter samråd med handledare utifrån sina reflektioner uthålligt och fokuserat för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven arbetar efter samråd med handledare utifrån sina reflektioner uthålligt och fokuserat för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven arbetar i samråd med handledare utifrån sina reflektioner uthålligt och fokuserat för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven utför med gott resultat rörelsevokabulär med artikulerade rörelser och nyanserade skillnader i rörelsekvaliteter inom genrernas formspråk.
|
Eleven utför med tillfredsställande resultat rörelsevokabulär med artikulerade rörelser och skillnader i rörelsekvaliteter inom genrernas formspråk.
|
Eleven utför med tillfredsställande resultat rörelsevokabulär med skillnader i rörelsekvaliteter inom genrernas formspråk.
|
Eleven visar sammantaget gott resultat när det gäller formkänsla samt stabilitet i dansteknik.
|
|
Eleven visar sammantaget tillfredsställande resultat när det gäller formkänsla och stabilitet i dansteknik inom genrernas formspråk.
|
Eleven förhåller sig med god säkerhet konstnärligt till rörelsevokabulär samt varierar, undersöker och utvecklar konsekvent rörelseuttryck efter olika krav.
|
Eleven förhåller sig med säkerhet konstnärligt till rörelsevokabulär samt varierar, undersöker och utvecklar rörelseuttryck efter olika krav.
|
Eleven förhåller sig med viss säkerhet konstnärligt till rörelsevokabulär och varierar rörelseuttryck efter instruktioner.
|
Eleven undersöker och utvecklar konsekvent med gott resultat dansens uttryck till musiken.
|
Eleven undersöker och utvecklar med tillfredsställande resultat dansens uttryck till musiken.
|
Eleven utvecklar med tillfredsställande resultat dansens uttryck till musiken.
|
Eleven förhåller spatialt med gott resultat den egna kroppen till rummet, riktningar och andra medverkande samt läser av situationen och anpassar intuitivt och konsekvent rörelserna till olika rumsliga krav.
|
Dessutom förhåller eleven spatialt med tillfredsställande resultat den egna kroppen till rummet, riktningar och andra medverkande samt läser av situationen och anpassar rörelserna intuitivt till olika rumsliga krav.
|
Dessutom förhåller eleven spatialt med tillfredsställande resultat den egna kroppen till rummet, riktningar och andra medverkande samt anpassar efter instruktioner rörelserna till olika rumsliga krav.
|
Eleven använder med god säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med god säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|