Eleven använder med god säkerhet koder och konventioner som förekommer vid den danstekniska träningen.
|
Eleven använder med säkerhet koder och konventioner som förekommer vid den danstekniska träningen.
|
Eleven använder med viss säkerhet koder och konventioner som förekommer vid den danstekniska träningen.
|
Eleven utför träningsprocessens olika delar med gott resultat.
|
|
Eleven utför träningsprocessens olika delar med tillfredsställande resultat.
|
I träningen anpassar eleven med gott resultat danstekniken utifrån instruktioner och feedback samt undersöker och utvecklar konsekvent både danstekniska detaljer och helhet.
|
I träningen anpassar eleven med tillfredsställande resultat danstekniken utifrån instruktioner och feedback samt undersöker och utvecklar danstekniska detaljer.
|
I träningen anpassar eleven med tillfredsställande resultat danstekniken utifrån instruktioner och feedback.
|
Dessutom löser eleven tekniska svårigheter med gott resultat och tar initiativ till egna och gemensamma lösningar som för arbetet framåt.
|
Dessutom löser eleven tekniska svårigheter med gott resultat och deltar i gemensamma lösningar som för arbetet framåt.
|
Dessutom löser eleven tekniska svårigheter med tillfredsställande resultat och följer instruktioner.
|
Eleven gör välgrundade och nyanserade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen vad gäller anatomiskt funktionell placering och utåtrotation, formkänsla och användning av skillnader i rörelsekvaliteter samt relationen till musiken.
|
Eleven gör välgrundade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen vad gäller anatomiskt funktionell placering och utåtrotation, formkänsla och användning av skillnader i rörelsekvaliteter samt relationen till musiken.
|
Eleven gör enkla reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen vad gäller anatomiskt funktionell placering och utåtrotation, formkänsla och skillnader i rörelsekvaliteter samt relationen till musiken.
|
Eleven arbetar efter samråd med handledare utifrån sina reflektioner uthålligt och fokuserat för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven arbetar efter samråd med handledare utifrån sina reflektioner uthålligt och fokuserat för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven arbetar i samråd med handledare utifrån sina reflektioner uthålligt och fokuserat för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven utför med gott resultat rörelsevokabulär med anatomiskt funktionell placering och utåtrotation samt utför med gott resultat rörelsevokabulär med artikulerade rörelser och nyanserade skillnader i rörelsekvaliteter inom den klassiska balettens formspråk.
|
Eleven utför med tillfredsställande resultat rörelsevokabulär med anatomiskt funktionell placering och utåtrotation samt utför med tillfredsställande resultat rörelsevokabulär med artikulerade rörelser och skillnader i rörelsekvaliteter inom den klassiska balettens formspråk.
|
Eleven utför med tillfredsställande resultat rörelsevokabulär med anatomiskt funktionell placering och utåtrotation samt utför med tillfredsställande resultat rörelsevokabulär med skillnader i rörelsekvaliteter inom den klassiska balettens formspråk.
|
Eleven utför dansteknik med gott resultat när det gäller formkänsla och stabilitet.
|
|
Eleven utför dansteknik med tillfredsställande resultat när det gäller formkänsla och stabilitet.
|
Eleven förhåller sig med god säkerhet funktionellt till rörelsevokabulären och varierar, undersöker och utvecklar konsekvent rörelseuttryck efter olika krav.
|
Eleven förhåller sig med säkerhet funktionellt till rörelsevokabulären och varierar, undersöker och utvecklar rörelseuttryck efter olika krav.
|
Eleven förhåller sig med viss säkerhet funktionellt till rörelsevokabulären och varierar rörelseuttryck efter instruktioner.
|
Eleven undersöker, utvecklar konsekvent och anpassar med gott resultat dansens uttryck till musiken.
|
Eleven undersöker, utvecklar och anpassar med tillfredsställande resultat dansens uttryck till musiken.
|
Eleven utvecklar och anpassar med tillfredsställande resultat dansens uttryck till musiken.
|
Dessutom förhåller eleven spatialt med gott resultat den egna kroppen till rummet, riktningar och andra medverkande samt läser av situationen och anpassar rörelserna till olika rumsliga krav.
|
Dessutom förhåller eleven spatialt med tillfredsställande resultat den egna kroppen till rummet, riktningar och andra medverkande samt läser av situationen och anpassar rörelserna till olika rumsliga krav.
|
Dessutom förhåller eleven spatialt med tillfredsställande resultat den egna kroppen till rummet, riktningar och andra medverkande samt anpassar efter instruktioner rörelserna till olika rumsliga krav.
|
Eleven använder med god säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med god säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|