Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur den egna kroppen fungerar samt anpassar efter samråd med handledare sin färdighetsträning till anatomiska krav och kroppens fysik.
|
Eleven redogör utförligt för hur den egna kroppen fungerar samt anpassar efter samråd med handledare sin färdighetsträning till anatomiska krav och kroppens fysik.
|
Eleven redogör översiktligt för hur den egna kroppen fungerar samt anpassar i samråd med handledare sin färdighetsträning till anatomiska krav och kroppens fysik.
|
Eleven utvärderar med nyanserade omdömen sina danstekniska övningar ur anatomisk synvinkel samt ger förslag på förändringar för att bättre anpassa träningen till anatomiska krav och kroppens fysik.
|
Eleven utvärderar med nyanserade omdömen sina danstekniska övningar ur anatomisk synvinkel.
|
Eleven utvärderar med enkla omdömen sina danstekniska övningar ur anatomisk synvinkel.
|
Eleven utför med säkerhet övningar för uppvärmning, nedvarvning och stretch.
|
|
Eleven utför med viss säkerhet övningar för uppvärmning, nedvarvning och stretch.
|
Dessutom sätter eleven efter samråd med handledare samman ett program för att träna detta.
|
Dessutom sätter eleven efter samråd med handledare samman ett program för att träna detta.
|
Dessutom sätter eleven i samråd med handledare samman ett program för att träna detta.
|
Eleven utvärderar sin träning med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur träningen kan förbättras.
|
Eleven utvärderar sin träning med nyanserade omdömen.
|
Eleven utvärderar sin träning med enkla omdömen.
|
Eleven genomför även med säkerhet övningar för att träna kondition, smidighet, rörlighet och styrka.
|
|
Eleven genomför även med viss säkerhet övningar för att träna kondition, smidighet, rörlighet och styrka.
|
Dessutom sätter eleven efter samråd med handledare samman ett program för att träna detta.
|
Dessutom sätter eleven efter samråd med handledare samman ett program för att träna detta.
|
Dessutom sätter eleven i samråd med handledare samman ett program för att träna detta.
|
Eleven utvärderar sin träning med nyanserade omdömen samt skapar och genomför vid behov nya övningar för att stärka kroppens svaga delar.
|
Eleven utvärderar sin träning med nyanserade omdömen samt skapar och genomför vid behov nya övningar för att stärka kroppens svaga delar.
|
Eleven utvärderar sin träning med enkla omdömen.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för kostens betydelse för att stärka kroppen vid träning.
|
Eleven redogör utförligt för kostens betydelse för att stärka kroppen vid träning.
|
Eleven redogör översiktligt för kostens betydelse för att stärka kroppen vid träning.
|
Eleven genomför med säkerhet övningar i stresshantering.
|
|
Eleven genomför med viss säkerhet övningar i stresshantering.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen sin egen arbetsmiljö samt ger förslag på hur arbetsmiljön kan förbättras.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen sin egen arbetsmiljö.
|
Dessutom värderar eleven med enkla omdömen sin egen arbetsmiljö.
|
Eleven använder med säkerhet adekvata begrepp i redogörelser och värderingar.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet adekvata begrepp i redogörelser och värderingar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|