Eleven använder med säkerhet de koder, konventioner och instruktioner som används vid färdighetsträningen.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet de koder, konventioner och instruktioner som används vid färdighetsträningen.
|
I färdighetsträningen memorerar eleven med säkerhet rörelser samt korrektioner av placering.
|
|
I färdighetsträningen memorerar eleven med viss säkerhet rörelser samt korrektioner av placering.
|
Dessutom gör eleven välgrundade och nyanserade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen.
|
Dessutom gör eleven välgrundade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen.
|
Dessutom gör eleven enkla reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen.
|
Eleven undersöker och utför med säkerhet rörelsevokabulär som relaterar till kvaliteterna tyngd och flöde samt anpassar dem till tid och rum enligt genrernas grundläggande formspråk.
|
Eleven undersöker och utför med viss säkerhet rörelsevokabulär som relaterar till kvaliteterna tyngd och flöde enligt genrernas grundläggande formspråk.
|
Eleven utför med viss säkerhet rörelsevokabulär som relaterar till någon av kvaliteterna tyngd eller flöde enligt genrernas grundläggande formspråk.
|
I dansen förhåller eleven med säkerhet spatialt den egna kroppen till genrernas konventioner och andra medverkande.
|
|
I dansen förhåller eleven med viss säkerhet spatialt den egna kroppen till genrernas konventioner och andra medverkande.
|
Dessutom undersöker och följer eleven med säkerhet musikens puls och taktarter.
|
Dessutom undersöker och följer eleven med viss säkerhet musikens puls och taktarter.
|
Dessutom följer eleven med viss säkerhet musikens puls och taktarter.
|
Eleven utforskar i färdighetsträningen med gott resultat hur den egna kroppen fungerar.
|
|
Eleven utforskar i färdighetsträningen med tillfredsställande resultat hur den egna kroppen fungerar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur den egna kroppen fungerar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur den egna kroppen fungerar.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur den egna kroppen fungerar.
|
Eleven tränar efter samråd med handledare koordination, styrka och koncentration.
|
Eleven tränar efter samråd med handledare koordination, styrka och koncentration.
|
Eleven tränar i samråd med handledare koordination, styrka och koncentration.
|
Eleven använder med säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i redogörelser och danstekniska övningar.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i redogörelser och danstekniska övningar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|