Eleven tillämpar med säkerhet de koder, konventioner och instruktioner som används vid färdighetsträningen.
|
|
Eleven tillämpar med viss säkerhet de koder, konventioner och instruktioner som används vid färdighetsträningen.
|
I färdighetsträningen memorerar och utför eleven med säkerhet rörelser samt korrektioner av placering.
|
|
I färdighetsträningen memorerar och utför eleven med viss säkerhet rörelser samt korrektioner av placering.
|
Eleven gör även välgrundade och nyanserade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen, framför allt vad gäller placering och användning av rörelsekvaliteter och rörelsernas relation till musikens fraser, taktarter och dynamik.
|
Eleven gör även välgrundade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen, framför allt vad gäller placering och användning av rörelsekvaliteter och rörelsernas relation till musikens fraser, taktarter och dynamik.
|
Eleven gör även enkla reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen, framför allt vad gäller placering och användning av rörelsekvaliteter och rörelsernas relation till musikens fraser, taktarter och dynamik.
|
Eleven arbetar utifrån sina reflektioner efter samråd med handledare för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven arbetar utifrån sina reflektioner efter samråd med handledare för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven arbetar utifrån sina reflektioner i samråd med handledare för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven undersöker med tillfredsställande resultat och utför med säkerhet rörelsevokabulär som relaterar till kvaliteterna tyngd, flöde och energi.
|
Eleven undersöker med tillfredsställande resultat och utför med viss säkerhet rörelsevokabulär som relaterar till kvaliteterna tyngd, flöde och energi.
|
Eleven utför med viss säkerhet rörelsevokabulär som relaterar till kvaliteterna tyngd, flöde och energi.
|
I dansen utför eleven rörelsevokabulären med viss tydlighet i rörelser samt anpassar rörelsevokabulären till tid och rum med gott resultat enligt genrernas grundläggande formspråk.
|
|
I dansen utför eleven rörelsevokabulären med viss tydlighet i rörelser samt anpassar rörelsevokabulären till tid och rum med tillfredsställande resultat enligt genrernas grundläggande formspråk.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för skillnader mellan olika rörelsekvaliteter.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för skillnader mellan olika rörelsekvaliteter.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för skillnader mellan olika rörelsekvaliteter.
|
I dansen förhåller eleven med säkerhet spatialt den egna kroppen till genrernas konventioner, andra medverkande och olika typer av rum.
|
|
I dansen förhåller eleven med viss säkerhet spatialt den egna kroppen till genrernas konventioner, andra medverkande och olika typer av rum.
|
Dessutom undersöker och följer eleven samt anpassar med säkerhet dansens uttryck till musikens taktarter, fraser och dynamik.
|
Dessutom undersöker samt följer och anpassar eleven med viss säkerhet dansens uttryck till musikens taktarter, fraser och dynamik.
|
Dessutom följer eleven och anpassar med viss säkerhet dansens uttryck till musikens taktarter, fraser och dynamik.
|
Eleven utforskar i färdighetsträningen med gott resultat hur den egna kroppen fungerar.
|
|
Eleven utforskar i färdighetsträningen med tillfredsställande resultat hur den egna kroppen fungerar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur den egna kroppen fungerar.
|
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur den egna kroppen fungerar.
|
Eleven tränar efter samråd med handledare koordination, rörlighet, styrka och koncentration.
|
|
Eleven tränar efter samråd med handledare koordination, rörlighet, styrka och koncentration.
|
Dessutom sätter eleven efter samråd med handledare samman enklare fraser och övningar och använder med viss säkerhet rörelsevokabulär, tyngd, flöde och tid.
|
Dessutom sätter eleven efter samråd med handledare samman enklare fraser och övningar och använder med viss säkerhet rörelsevokabulär, tyngd, flöde och tid.
|
Dessutom sätter eleven i samråd med handledare samman enklare fraser och övningar och använder med viss säkerhet rörelsevokabulär, tyngd, flöde och tid.
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i redogörelser och danstekniska övningar.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i redogörelser och danstekniska övningar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|