Eleven tillämpar med säkerhet de koder, konventioner och instruktioner som används vid färdighetsträningen.
|
|
Eleven tillämpar med säkerhet de koder, konventioner och instruktioner som används vid färdighetsträningen.
|
I färdighetsträningen memorerar och utför eleven med säkerhet komplexa övningar samt korrektioner av placering.
|
I färdighetsträningen memorerar och utför eleven med viss säkerhet komplexa övningar samt korrektioner av placering.
|
I färdighetsträningen memorerar och utför eleven med viss säkerhet övningar samt korrektioner av placering.
|
Eleven gör även välgrundade och nyanserade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen, framför allt vad gäller användning av dynamiska kvaliteter, tydlighet i rörelser och rörelseuttryckens dynamik till musikens fraser, periodicitet och dynamik.
|
Eleven gör även välgrundade reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen, framför allt vad gäller användning av dynamiska kvaliteter, tydlighet i rörelser och rörelseuttryckens dynamik till musikens fraser, periodicitet och dynamik.
|
Eleven gör även enkla reflektioner över den egna kunskapsutvecklingen, framför allt vad gäller användning av dynamiska kvaliteter, tydlighet i rörelser och rörelseuttryckens dynamik till musikens fraser, periodicitet och dynamik.
|
Eleven arbetar utifrån sina reflektioner efter samråd med handledare för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven arbetar utifrån sina reflektioner efter samråd med handledare för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven arbetar utifrån sina reflektioner i samråd med handledare för att förbättra sin dansteknik.
|
Eleven undersöker och utför med säkerhet rörelsevokabulär med dynamiska skillnader i relation till kvaliteterna tyngd, flöde och energi.
|
|
Eleven undersöker och utför med viss säkerhet rörelsevokabulär med dynamiska skillnader i relation till kvaliteterna tyngd, flöde och energi.
|
I dansen utför eleven rörelsevokabulären med viss stilkänsla och tydlighet i rörelser samt anpassar rörelsevokabulären till tid och rum enligt genrernas grundläggande formspråk.
|
|
I dansen utför eleven rörelsevokabulären med viss stilkänsla och tydlighet i rörelser samt anpassar rörelsevokabulären till tid och rum enligt genrernas grundläggande formspråk.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för skillnader mellan olika rörelsekvaliteter.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för skillnader mellan olika rörelsekvaliteter.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för skillnader mellan olika rörelsekvaliteter.
|
I dansen förhåller eleven med säkerhet spatialt den egna kroppen till genrernas konventioner, andra medverkande och olika typer av rum och sammanhang.
|
|
I dansen förhåller eleven med viss säkerhet spatialt den egna kroppen till genrernas konventioner, andra medverkande och olika typer av rum och sammanhang.
|
Dessutom undersöker samt följer och anpassar eleven med säkerhet dansen till musikens fraser, periodicitet och dynamik.
|
Dessutom undersöker samt följer och anpassar eleven med viss säkerhet dansen till musikens fraser, periodicitet och dynamik.
|
Dessutom följer och anpassar eleven med viss säkerhet dansen till musikens fraser, periodicitet och dynamik.
|
Eleven utforskar i färdighetsträningen med gott resultat hur den egna kroppen fungerar.
|
|
Eleven utforskar i färdighetsträningen med tillfredsställande resultat hur den egna kroppen fungerar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur den egna kroppen fungerar och ger välgrundade och nyanserade förslag på kompletterande träningsmetoder som kan förbättra den egna fysiken.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur den egna kroppen fungerar och ger välgrundade förslag på kompletterande träningsmetoder som kan förbättra den egna fysiken.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur den egna kroppen fungerar och ger förslag på kompletterande träningsmetoder som kan förbättra den egna fysiken.
|
Eleven tränar efter samråd med handledare koordination, rörlighet, smidighet, styrka, uthållighet och koncentration.
|
Eleven tränar efter samråd med handledare koordination, rörlighet, smidighet, styrka, uthållighet och koncentration.
|
Eleven tränar i samråd med handledare koordination, rörlighet, smidighet, styrka, uthållighet och koncentration.
|
Eleven använder med säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i redogörelser och danstekniska övningar.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i redogörelser och danstekniska övningar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|