Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur datorsystemet och kommunikationsplattformen hos spårfordon är uppbyggda och fungerar samt hur data överförs mellan olika delsystem.
|
Eleven beskriver utförligt hur datorsystemet och kommunikationsplattformen hos spårfordon är uppbyggda och fungerar samt hur data överförs mellan olika delsystem.
|
Eleven beskriver översiktligt hur datorsystemet och kommunikationsplattformen hos spårfordon är uppbyggda och fungerar samt hur data överförs mellan olika delsystem.
|
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat kraven på funktions- och säkerhetssystemens funktionalitet och tillförlitlighet samt systemens betydelse vid förebyggande och avhjälpande underhåll.
|
Eleven beskriver också utförligt kraven på funktions- och säkerhetssystemens funktionalitet och tillförlitlighet samt systemens betydelse vid förebyggande och avhjälpande underhåll.
|
Eleven beskriver också översiktligt kraven på funktions- och säkerhetssystemens funktionalitet och tillförlitlighet samt systemens betydelse vid förebyggande och avhjälpande underhåll.
|
Efter samråd med handledare genomför eleven med mycket gott handlag mätningar och tolkar med säkerhet resultatet hos givare, ställdon och sensorer samt mäter, installerar, konfigurerar, driftsätter och underhåller styr- och reglertekniska komponenter och system.
|
Efter samråd med handledare genomför eleven med gott handlag mätningar och tolkar med säkerhet resultatet hos givare, ställdon och sensorer samt mäter, installerar, konfigurerar, driftsätter och underhåller styr- och reglertekniska komponenter och system.
|
I samråd med handledare genomför eleven med visst handlag mätningar och tolkar med viss säkerhet resultatet hos givare, ställdon och sensorer samt mäter, installerar, konfigurerar, driftsätter och underhåller styr- och reglertekniska komponenter och system.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika programspråk och applikationsprogram och genomför efter samråd med handledare grundläggande programmering av styr- och reglersystem, enklare programändringar i spårfordonsdatorn samt med säkerhet konfigurering av överordnade system.
|
Eleven redogör utförligt för olika programspråk och applikationsprogram och genomför efter samråd med handledare grundläggande programmering av styr- och reglersystem, enklare programändringar i spårfordonsdatorn samt med säkerhet konfigurering av överordnade system.
|
Eleven redogör översiktligt för olika programspråk och applikationsprogram och genomför i samråd med handledare grundläggande programmering av styr- och reglersystem, enklare programändringar i spårfordonsdatorn samt med viss säkerhet konfigurering av överordnade system.
|
Eleven planerar och utför arbeten efter samråd med handledare och hanterar då med säkerhet verktyg och teknisk utrustning och tolkar med säkerhet tillämplig systemdokumentation.
|
Eleven planerar och utför arbeten efter samråd med handledare och hanterar då med säkerhet verktyg och teknisk utrustning och tolkar med säkerhet tillämplig systemdokumentation.
|
Eleven planerar och utför arbeten i samråd med handledare och hanterar då med visst handlag verktyg och teknisk utrustning och tolkar med viss säkerhet tillämplig systemdokumentation.
|
Efter utfört arbete dokumenterar eleven arbetet med gott resultat utifrån givna regler.
|
|
Efter utfört arbete dokumenterar eleven arbetet med tillfredsställande resultat utifrån givna regler.
|
Under arbetet tillämpar eleven med säkerhet de regler och instruktioner som omfattar utförande och säkerhet.
|
Under arbetet tillämpar eleven med säkerhet de regler och instruktioner som omfattar utförande och säkerhet.
|
Under arbetet tillämpar eleven med viss säkerhet de regler och instruktioner som omfattar utförande och säkerhet.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|