Eleven redogör utförligt och nyanserat för flera digitala och analoga skapandeprocesser.
|
Eleven redogör utförligt för några digitala och analoga skapandeprocesser.
|
Eleven redogör översiktligt för någon digital eller analog skapandeprocess.
|
I eget skapande och gestaltande prövar och använder eleven med säkerhet digitala verktyg och några olika estetiska uttryck.
|
I eget skapande och gestaltande prövar och använder eleven med viss säkerhet digitala verktyg och några olika estetiska uttryck.
|
I eget skapande och gestaltande prövar eleven med viss säkerhet digitala verktyg och några olika estetiska uttryck.
|
Eleven gör en välgrundad och nyanserad jämförelse av olika verktygs användbarhet för olika ändamål.
|
Eleven gör en välgrundad jämförelse av olika verktygs användbarhet för olika ändamål.
|
Eleven gör en enkel jämförelse av olika verktygs användbarhet för olika ändamål.
|
Eleven väljer efter samråd med handledare lämplig programvara eller hårdvara för några olika uttryck.
|
Eleven väljer efter samråd med handledare lämplig programvara eller hårdvara för några olika uttryck.
|
Eleven väljer i samråd med handledare lämplig programvara eller hårdvara för några olika uttryck.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt och nyanserat sina val av program- eller hårdvara.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt sina val av program- eller hårdvara.
|
Dessutom motiverar eleven översiktligt sina val av program- eller hårdvara.
|
Eleven samarbetar med säkerhet med andra i sin digitala produktion och kommunicerar med säkerhet via webb och nätverk.
|
|
Eleven samarbetar med viss säkerhet med andra i sin digitala produktion och kommunicerar med viss säkerhet via webb och nätverk.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika presentations- och spridningsvägar för digitala produktioner.
|
Eleven redogör utförligt för olika presentations- och spridningsvägar för digitala produktioner.
|
Eleven redogör översiktligt för olika presentations- och spridningsvägar för digitala produktioner.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom producerar eleven själv i några olika format samt motiverar utförligt och nyanserat sina val av format.
|
Dessutom producerar eleven själv i några olika format.
|
-
|