Eleven redogör utförligt och nyanserat för flera skapande och gestaltande processer från idé till färdig produktion samt gör välgrundade och nyanserade jämförelser mellan olika tekniska och konstnärliga lösningar.
|
Eleven redogör utförligt för några skapande och gestaltande processer från idé till färdig produktion samt gör välgrundade jämförelser mellan olika tekniska och konstnärliga lösningar.
|
Eleven redogör översiktligt för någon skapande och gestaltande process från idé till färdig produktion samt gör enkla jämförelser mellan olika tekniska och konstnärliga lösningar.
|
Eleven genomför med säkerhet ett större skapande eller gestaltande arbete med digitala verktyg från idé till färdig gestaltning inom ett eller flera estetiska uttryck.
|
|
Eleven genomför med viss säkerhet ett större skapande eller gestaltande arbete med digitala verktyg från idé till färdig gestaltning inom ett eller flera estetiska uttryck.
|
Eleven definierar den bakomliggande idén.
|
|
Eleven definierar den bakomliggande idén.
|
Resultatet är gott.
|
|
Resultatet är tillfredsställande.
|
I arbetet väljer eleven efter samråd med handledare lämplig programvara, hårdvara och plattform för sina egna valda uttryck.
|
I arbetet väljer eleven efter samråd med handledare lämplig programvara, hårdvara och plattform för sina egna valda uttryck.
|
I arbetet väljer eleven i samråd med handledare lämplig programvara, hårdvara och plattform för sina egna valda uttryck.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt och nyanserat sina val av programvara, hårdvara och plattform.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt sina val av programvara, hårdvara och plattform.
|
Dessutom motiverar eleven översiktligt sina val av programvara, hårdvara och plattform.
|
Eleven samarbetar med säkerhet med andra i sin digitala produktion och kommunicerar med säkerhet via webb och nätverk.
|
|
Eleven samarbetar med viss säkerhet med andra i sin digitala produktion och kommunicerar med viss säkerhet via webb och nätverk.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika plattformar och kanaler för spridning av digitala produktioner.
|
Eleven redogör utförligt för olika plattformar och kanaler för spridning av digitala produktioner.
|
Eleven redogör översiktligt för olika plattformar och kanaler för spridning av digitala produktioner.
|
När arbetet är utfört presenterar eleven sin produktion i lämpligt format samt motiverar utförligt och nyanserat sitt val av format.
|
När arbetet är utfört presenterar eleven sin produktion i lämpligt format samt motiverar utförligt sitt val av format.
|
När arbetet är utfört presenterar eleven sin produktion i lämpligt format samt motiverar översiktligt sitt val av format.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete utifrån den bakomliggande idén samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete utifrån den bakomliggande idén.
|
Dessutom värderar eleven med enkla omdömen sitt arbete utifrån den bakomliggande idén.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
Dessutom lägger eleven upp gemensamma skapande projekt på plattformar som en kanal för samarbete.
|
-
|