Eleven identifierar med säkerhet och namnger med vetenskapliga och yrkesmässiga termer djurarter som ofta används för forskningsändamål.
|
|
Eleven identifierar med viss säkerhet och namnger med vetenskapliga och yrkesmässiga termer djurarter som ofta används för forskningsändamål.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de olika djurarternas biologi och naturliga beteende.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de olika djurarternas biologi och naturliga beteende.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de olika djurarternas biologi och naturliga beteende.
|
När eleven observerar djurens beteende redogör hon eller han med säkerhet för tecken som tyder på ohälsa eller vantrivsel.
|
|
När eleven observerar djurens beteende redogör hon eller han med viss säkerhet för tecken som tyder på ohälsa eller vantrivsel.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för faktorer som påverkar forskningsdjurens trivsel och föreslår avancerade åtgärder för att förbättra forskningsdjurens hälsa och närmiljö.
|
Eleven redogör utförligt för faktorer som påverkar forskningsdjurens trivsel och föreslår åtgärder för att förbättra forskningsdjurens hälsa och närmiljö.
|
Eleven redogör översiktligt för faktorer som påverkar forskningsdjurens trivsel och föreslår enkla åtgärder för att förbättra forskningsdjurens hälsa och närmiljö.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för utfodring och foderhantering samt för fodrets näringsinnehåll och kvalitet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för utfodring och foderhantering samt för fodrets näringsinnehåll och kvalitet.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för utfodring och foderhantering samt för fodrets näringsinnehåll och kvalitet.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete med forskningsdjur samt sköter och hanterar efter samråd med handledare djur på ett etiskt och säkert sätt utifrån djurens behov.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete med forskningsdjur samt sköter och hanterar efter samråd med handledare djur på ett etiskt och säkert sätt utifrån djurens behov.
|
Eleven planerar i samråd med handledare sitt arbete med forskningsdjur samt sköter och hanterar i samråd med handledare djur på ett etiskt och säkert sätt utifrån djurens behov.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven i samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
När eleven arbetar med forskningsdjur följer hon eller han aktuella etiska regler, hygienrutiner samt redogör utförligt och nyanserat för hygien och smittskydd.
|
När eleven arbetar med forskningsdjur följer hon eller han aktuella etiska regler, hygienrutiner samt redogör utförligt för hygien och smittskydd.
|
När eleven arbetar med forskningsdjur följer hon eller han aktuella etiska regler, hygienrutiner samt redogör översiktligt för hygien och smittskydd.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör arbete med forskningsdjur.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör arbete med forskningsdjur.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör arbete med forskningsdjur.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|