Eleven redogör utförligt och nyanserat för ett flertal vanliga skador och sjukdomar hos djur samt för hur de kan förebyggas.
|
Eleven redogör utförligt för ett flertal vanliga skador och sjukdomar hos djur samt för hur de kan förebyggas.
|
Eleven redogör översiktligt för ett flertal vanliga skador och sjukdomar hos djur samt för hur de kan förebyggas.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för olika behandlingsmetoder, för farmakologins grunder samt för användning av läkemedel och metoder att tillföra läkemedel.
|
Eleven redogör också utförligt för olika behandlingsmetoder, för farmakologins grunder samt för användning av läkemedel och metoder att tillföra läkemedel.
|
Eleven redogör också översiktligt för olika behandlingsmetoder, för farmakologins grunder samt för användning av läkemedel och metoder att tillföra läkemedel.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för konsekvenser av felaktig användning av antibiotika i samband med vård och behandling av skadade och sjuka djur.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för konsekvenser av felaktig användning av antibiotika i samband med vård och behandling av skadade och sjuka djur.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för konsekvenser av felaktig användning av antibiotika i samband med vård och behandling av skadade och sjuka djur.
|
I sina redogörelser använder eleven med säkerhet yrkesmässiga och veterinärmedicinska termer och begrepp.
|
|
I sina redogörelser använder eleven med viss säkerhet yrkesmässiga och veterinärmedicinska termer och begrepp.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete och vårdar efter samråd med handledare skadade och sjuka djur.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete och vårdar efter samråd med handledare skadade och sjuka djur.
|
Eleven planerar i samråd med handledare sitt arbete och vårdar i samråd med handledare skadade och sjuka djur.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare djurvårdande arbetsuppgifter inom djurens hälso- och sjukvård.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare djurvårdande arbetsuppgifter inom djurens hälso- och sjukvård.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare djurvårdande arbetsuppgifter inom djurens hälso- och sjukvård.
|
Arbetet utförs på ett etiskt och säkert sätt.
|
|
Arbetet utförs på ett etiskt och säkert sätt.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
Eleven följer också aktuella hygienrutiner samt redogör utförligt och nyanserat för hygien, smittspridning och smittskydd i samband med vård av skadade och sjuka djur.
|
Eleven följer också aktuella hygienrutiner samt redogör utförligt för hygien, smittspridning och smittskydd i samband med vård av skadade och sjuka djur.
|
Eleven följer också aktuella hygienrutiner samt redogör översiktligt för hygien, smittspridning och smittskydd i samband med vård av skadade och sjuka djur.
|
Dessutom rengör och steriliserar eleven efter samråd med handledare instrument och annan utrustning.
|
Dessutom rengör och steriliserar eleven efter samråd med handledare instrument och annan utrustning.
|
Dessutom rengör och steriliserar eleven i samråd med handledare instrument och annan utrustning.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom området.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom området.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom området.
|
När arbetet är genomfört gör eleven en noggrann och utförlig rapportering och dokumentation av sitt arbete och resultat.
|
När arbetet är genomfört gör eleven en noggrann rapportering och dokumentation av sitt arbete och resultat.
|
När arbetet är genomfört gör eleven en enkel rapportering och dokumentation av sitt arbete och resultat.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|