Eleven identifierar med säkerhet och namnger med vetenskapliga och yrkesmässiga termer ett brett sortiment av djurarter som säljs i zoohandeln.
|
|
Eleven identifierar med viss säkerhet och namnger med vetenskapliga och yrkesmässiga termer ett brett sortiment av djurarter som säljs i zoohandeln.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de olika djurarternas naturliga beteende.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de olika djurarternas naturliga beteende.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de olika djurarternas naturliga beteende.
|
När eleven observerar djurens beteende identifierar hon eller han med säkerhet tecken som tyder på ohälsa eller vantrivsel.
|
|
När eleven observerar djurens beteende identifierar hon eller han med viss säkerhet tecken som tyder på ohälsa eller vantrivsel.
|
Eleven gör välgrundade och nyanserade bedömningar av sina observationer och föreslår avancerade åtgärder för att förbättra djurens hälsa och närmiljö.
|
Eleven gör välgrundade bedömningar av sina observationer och föreslår åtgärder för att förbättra djurens hälsa och närmiljö.
|
Eleven gör enkla bedömningar av sina observationer och föreslår enkla åtgärder för att förbättra djurens hälsa och närmiljö.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete samt sköter och hanterar efter samråd med handledare djur i zoohandeln på ett etiskt och säkert sätt samt utifrån djurens behov och verksamhetens krav.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete samt sköter och hanterar efter samråd med handledare djur i zoohandeln på ett etiskt och säkert sätt samt utifrån djurens behov och verksamhetens krav.
|
Eleven planerar i samråd med handledare sitt arbete samt sköter och hanterar i samråd med handledare djur i zoohandeln på ett etiskt och säkert sätt samt utifrån djurens behov och verksamhetens krav.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven i samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
I arbetet följer eleven aktuella hygienrutiner och förebygger ohälsa hos djuren samt redogör utförligt och nyanserat för hygien och smittskydd.
|
I arbetet följer eleven aktuella hygienrutiner och förebygger ohälsa hos djuren samt redogör utförligt för hygien och smittskydd.
|
I arbetet följer eleven aktuella hygienrutiner och förebygger ohälsa hos djuren samt redogör översiktligt för hygien och smittskydd.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör djurhållning.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör djurhållning.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör djurhållning.
|
Inför försäljning av djur sammanställer eleven efter samråd med handledare skriftlig information om djuren och i vilken miljö djuren kan vistas.
|
Inför försäljning av djur sammanställer eleven efter samråd med handledare skriftlig information om djuren och i vilken miljö djuren kan vistas.
|
Inför försäljning av djur sammanställer eleven i samråd med handledare skriftlig information om djuren och i vilken miljö djuren kan vistas.
|
Dessutom informerar eleven muntligt vid försäljning av djur och svarar på avancerade frågor.
|
Dessutom informerar eleven muntligt vid försäljning av djur och svarar på frågor.
|
Dessutom informerar eleven muntligt vid försäljning av djur och svarar på enkla frågor.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|