Digitalteknik och flyginstrument
Kurskod: ELADIG0 Poäng: 100Kursen digitalteknik och flyginstrument omfattar punkterna 1–4 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen digitalteknik och flyginstrument omfattar punkterna 1–4 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat med stöd av informationsmaterial vanlig uppbyggnad av och funktion hos flyginstrument och överföringssystem i en cockpit. | Eleven beskriver utförligt med stöd av informationsmaterial vanlig uppbyggnad av och funktion hos flyginstrument och överföringssystem i en cockpit. | Eleven beskriver översiktligt med stöd av informationsmaterial vanlig uppbyggnad av och funktion hos flyginstrument och överföringssystem i en cockpit. |
Eleven väljer formler, motiverar sina val och utför efter samråd med handledare beräkningar samt redogör utförligt och nyanserat för komplexa samband inom området. | Eleven väljer formler och utför efter samråd med handledare beräkningar samt redogör utförligt för samband inom området. | Eleven utför i samråd med handledare och utifrån givna formler beräkningar samt redogör översiktligt för enkla samband inom området. |
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare i bekanta men även nya situationer avancerade felsökningar, mätningar, avläsningar och rimlighetsuppskattningar samt tolkar resultaten. | Dessutom utför eleven efter samråd med handledare i bekanta och delvis nya situationer felsökningar, mätningar, avläsningar och rimlighetsuppskattningar samt tolkar resultaten. | Dessutom utför eleven i samråd med handledare i bekanta situationer enkla felsökningar, mätningar, avläsningar och rimlighetsuppskattningar samt tolkar resultaten. |
Eleven arbetar i bekanta men även nya situationer utifrån det regelverk som uppgiften kräver och beskriver utförligt och nyanserat lagar och andra bestämmelser som styr verksamheten. | Eleven arbetar i bekanta och delvis nya situationer utifrån det regelverk som uppgiften kräver och beskriver utförligt lagar och andra bestämmelser som styr verksamheten. | Eleven arbetar i bekanta situationer utifrån det regelverk som uppgiften kräver och beskriver översiktligt lagar och andra bestämmelser som styr verksamheten. |
När eleven kommunicerar med andra använder hon eller han med säkerhet relevant fackspråk på svenska och engelska. | När eleven kommunicerar med andra använder hon eller han med viss säkerhet relevant fackspråk på svenska och engelska. | |
Dessutom samarbetar eleven och medverkar till att upprätthålla samt utveckla samarbetet för att nå planerade resultat. | Dessutom samarbetar eleven och medverkar till att upprätthålla samarbetet för att nå planerade resultat. | Dessutom samarbetar eleven för att nå planerade resultat. |
Resultatet av elevens arbete är gott. | Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande. | |
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .