Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur belysningsnäts komponenter, utrustningar och stationer fungerar och arbetar.
|
Eleven beskriver utförligt hur belysningsnäts komponenter, utrustningar och stationer fungerar och arbetar.
|
Eleven beskriver översiktligt hur belysningsnäts komponenter, utrustningar och stationer fungerar och arbetar.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare vanligt förekommande arbete i belysningsnät utifrån föreskrifter och standarder inom området.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare vanligt förekommande arbete i belysningsnät utifrån föreskrifter och standarder inom området.
|
Eleven planerar i samråd med handledare vanligt förekommande arbete i belysningsnät utifrån föreskrifter och standarder inom området.
|
I planeringen läser och tolkar eleven med säkerhet elscheman och andra dokument.
|
|
I planeringen läser och tolkar eleven med viss säkerhet elscheman och andra dokument.
|
Dessutom väljer eleven med säkerhet lämpliga metoder och lämplig utrustning för arbetet samt motiverar sina val.
|
|
Dessutom väljer eleven med viss säkerhet lämpliga metoder och lämplig utrustning för arbetet.
|
Inför arbetet gör eleven en välgrundad riskbedömning och anpassar vid behov sin planering utifrån den.
|
Inför arbetet gör eleven en riskbedömning och anpassar vid behov sin planering utifrån den.
|
Inför arbetet gör eleven en enkel riskbedömning och anpassar vid behov sin planering utifrån den.
|
Eleven utför efter samråd med handledare arbetet på ett sätt som är säkert och ergonomiskt för eleven själv och andra.
|
Eleven utför efter samråd med handledare arbetet på ett sätt som är säkert och ergonomiskt för eleven själv och andra.
|
Eleven utför i samråd med handledare arbetet på ett sätt som är säkert och ergonomiskt för eleven själv och andra.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet metoderna och utrustningen.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet metoderna och utrustningen.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven avancerade problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven enkla problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
I arbetet kommunicerar eleven med säkerhet med andra.
|
|
I arbetet kommunicerar eleven med viss säkerhet med andra.
|
Eleven kontrollerar efter samråd med handledare säkerheten i anläggningar samt söker och reparerar efter samråd med handledare avancerade fel som uppkommer i såväl nya som befintliga anläggningar.
|
Eleven kontrollerar efter samråd med handledare säkerheten i anläggningar samt söker och reparerar efter samråd med handledare fel som uppkommer i såväl nya som befintliga anläggningar.
|
Eleven kontrollerar i samråd med handledare säkerheten i anläggningar samt söker och reparerar i samråd med handledare enkla fel som uppkommer i såväl nya som befintliga anläggningar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|