Eleven beskriver utförligt och nyanserat funktion, egenskaper och arbetssätt hos vanligt förekommande mikrodatorer och programmerbara logikkretsar.
|
Eleven beskriver utförligt funktion, egenskaper och arbetssätt hos vanligt förekommande mikrodatorer och programmerbara logikkretsar.
|
Eleven beskriver översiktligt funktion, egenskaper och arbetssätt hos vanligt förekommande mikrodatorer och programmerbara logikkretsar.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat deras användningsområden.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt deras användningsområden.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt deras användningsområden.
|
Eleven planerar och löser efter samråd med handledare avancerade styr- och mättekniska problem med hjälp av mikrodatorkretsar och programmerbara logikkretsar.
|
Eleven planerar och löser efter samråd med handledare styr- och mättekniska problem med hjälp av mikrodatorkretsar och programmerbara logikkretsar.
|
Eleven planerar och löser i samråd med handledare styr- och mättekniska problem med hjälp av mikrodatorkretsar och programmerbara logikkretsar.
|
Eleven programmerar kretsarna så att de på ett gott sätt uppfyller kraven på funktion och säkerhet.
|
|
Eleven programmerar kretsarna så att de på ett tillfredsställande sätt uppfyller kraven på funktion och säkerhet.
|
I arbetet använder och tolkar eleven med säkerhet begrepp, symboler, elektronikscheman, instruktioner, manualer, datablad och andra dokument.
|
|
I arbetet använder och tolkar eleven med viss säkerhet begrepp, symboler, elektronikscheman, instruktioner, manualer, datablad och andra dokument.
|
Eleven utför med säkerhet felsökning i hård- och mjukvara.
|
|
Eleven utför med viss säkerhet felsökning i hård- och mjukvara.
|
Dessutom utför eleven avancerade kretsmätningar samt datorsimuleringar av elektronikuppkopplingar.
|
Dessutom utför eleven kretsmätningar samt datorsimuleringar av elektronikuppkopplingar.
|
Dessutom utför eleven enkla kretsmätningar samt datorsimuleringar av elektronikuppkopplingar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|