Eleven redogör utförligt och nyanserat för uppbyggnad, funktion och principer hos olika energitekniska system och olika energikällor.
|
Eleven redogör utförligt för uppbyggnad, funktion och principer hos olika energitekniska system och olika energikällor.
|
Eleven redogör översiktligt för uppbyggnad, funktion och principer hos olika energitekniska system och olika energikällor.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat energibärande mediers egenskaper.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt energibärande mediers egenskaper.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt energibärande mediers egenskaper.
|
Eleven utför med mycket gott handlag och efter samråd med handledare vanligt förekommande arbetsuppgifter i en energiteknisk anläggning och uppnår ett resultat som uppfyller fastställda krav på säkerhet, kvalitet och miljö.
|
Eleven utför med gott handlag och efter samråd med handledare vanligt förekommande arbetsuppgifter i en energiteknisk anläggning och uppnår ett resultat som uppfyller fastställda krav på säkerhet, kvalitet och miljö.
|
Eleven utför med visst handlag och i samråd med handledare vanligt förekommande arbetsuppgifter i en energiteknisk anläggning och uppnår ett resultat som uppfyller fastställda krav på säkerhet, kvalitet och miljö.
|
I arbetet löser eleven med säkerhet enkla fysikaliska och vattenkemiska problem, genom beräkningar och laborativt arbete.
|
|
I arbetet löser eleven med viss säkerhet enkla fysikaliska och vattenkemiska problem, genom beräkningar och laborativt arbete.
|
Eleven utför på ett ansvarsfullt sätt och efter samråd med handledare kontroll- och driftrutiner genom att använda energiteknisk utrustning.
|
Eleven utför på ett ansvarsfullt sätt och efter samråd med handledare kontroll- och driftrutiner genom att använda energiteknisk utrustning.
|
Eleven utför i samråd med handledare enkla kontroll- och driftrutiner genom att använda energiteknisk utrustning.
|
Vidare utvärderar eleven resultatet med nyanserade omdömen och föreslår energibesparande åtgärder samt optimerar efter samråd med handledare energianläggningen.
|
Vidare utvärderar eleven resultatet med enkla omdömen och föreslår energibesparande åtgärder samt optimerar efter samråd med handledare energianläggningen.
|
Vidare utvärderar eleven resultatet med enkla omdömen och föreslår energibesparande åtgärder samt optimerar i samråd med handledare energianläggningen.
|
Eleven använder och vårdar efter samråd med handledare material och verktyg enligt instruktioner och arbetsbeskrivningar.
|
Eleven använder och vårdar efter samråd med handledare material och verktyg enligt instruktioner och arbetsbeskrivningar.
|
Eleven använder och vårdar i samråd med handledare material och verktyg enligt instruktioner och arbetsbeskrivningar.
|
Eleven dokumenterar med säkerhet sitt arbete och utvärderar det med nyanserade omdömen.
|
Eleven dokumenterar med säkerhet sitt arbete och utvärderar det med enkla omdömen.
|
Eleven dokumenterar med viss säkerhet sitt arbete och utvärderar det med enkla omdömen.
|
I arbetet samverkar eleven med andra och använder ett nyanserat fackspråk som är anpassat till mottagaren och fungerar för arbetsuppgiften.
|
I arbetet samverkar eleven med andra och använder ett nyanserat fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
I arbetet samverkar eleven med andra och använder ett enkelt fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
Arbetet utförs i enlighet med lagar och andra bestämmelser.
|
|
Arbetet utförs i enlighet med lagar och andra bestämmelser.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|