Eleven redogör utförligt och nyanserat, med hjälp av några exempel, för vad entreprenörskapet innebär för individer, organisationer, företag och samhällen.
|
Eleven redogör utförligt, med hjälp av några exempel, för vad entreprenörskapet innebär för individer, organisationer, företag och samhällen.
|
Eleven redogör översiktligt, med hjälp av några exempel, för vad entreprenörskapet innebär för individer, organisationer, företag och samhällen.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat sambandet mellan entreprenörskap och samhällsutveckling.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt sambandet mellan entreprenörskap och samhällsutveckling.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt sambandet mellan entreprenörskap och samhällsutveckling.
|
Eleven upprättar efter samråd med handledare en genomarbetad projektplan samt reviderar vid behov planen under arbetets gång.
|
Eleven upprättar efter samråd med handledare en enkel projektplan.
|
Eleven upprättar i samråd med handledare en enkel projektplan.
|
Eleven tar ansvar för och genomför efter samråd med handledare projektet på ett gott sätt enligt planen.
|
Eleven tar ansvar för och genomför efter samråd med handledare projektet på ett tillfredsställande sätt enligt planen.
|
Eleven tar ansvar för och genomför i samråd med handledare projektet på ett tillfredsställande sätt enligt planen.
|
I arbetet följer eleven med säkerhet rutiner för projektets administration, dokumentation, kommunikation och samarbeten.
|
|
I arbetet följer eleven med viss säkerhet rutiner för projektets administration, dokumentation, kommunikation och samarbeten.
|
Dessutom identifierar och löser eleven efter samråd med handledare problem som uppstår i projektet.
|
Dessutom identifierar och löser eleven efter samråd med handledare problem som uppstår i projektet.
|
Dessutom identifierar och löser eleven i samråd med handledare problem som uppstår i projektet.
|
Eleven för välgrundade och nyanserade resonemang om hur en grupprocess fungerar och vilken betydelse ledarskapet har för gruppens arbetsprocess.
|
Eleven för välgrundade resonemang om hur en grupprocess fungerar och vilken betydelse ledarskapet har för gruppens arbetsprocess.
|
Eleven för enkla resonemang om hur en grupprocess fungerar och vilken betydelse ledarskapet har för gruppens arbetsprocess.
|
Vidare identifierar eleven nätverk för projektet, skapar och samverkar i dessa samt redogör utförligt och nyanserat för vilken betydelse nätverk har inom olika projekt.
|
Vidare identifierar eleven nätverk för projektet samt redogör utförligt för vilken betydelse nätverk har inom olika projekt.
|
Vidare redogör eleven översiktligt för vilken betydelse nätverk har inom olika projekt.
|
Eleven marknadsför och presenterar med säkerhet sitt projekt och anpassar marknadsföringen och presentationen till syfte, mottagare och situation.
|
|
Eleven marknadsför och presenterar med viss säkerhet sitt projekt och anpassar marknadsföringen och presentationen till syfte, mottagare och situation.
|
Eleven utvärderar med nyanserade omdömen arbetsprocessen och resultatet i en projektutvärdering samt ger förslag på hur arbetsprocessen kan förbättras.
|
Eleven utvärderar med nyanserade omdömen arbetsprocessen och resultatet i en projektutvärdering.
|
Eleven utvärderar med enkla omdömen arbetsprocessen och resultatet i en projektutvärdering.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur idéer och produkter skyddas genom lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven beskriver utförligt hur idéer och produkter skyddas genom lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven beskriver översiktligt hur idéer och produkter skyddas genom lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven upprättar med säkerhet ekonomiska planer samt genomför enkla beräkningar och enkla och strukturerade ekonomiska uppföljningar.
|
Eleven upprättar med viss säkerhet ekonomiska planer samt genomför enkla beräkningar och enkla och strukturerade ekonomiska uppföljningar.
|
Eleven upprättar med viss säkerhet ekonomiska planer samt genomför enkla beräkningar och enkla ekonomiska uppföljningar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom värderar eleven de ekonomiska resultaten med nyanserade omdömen.
|
-
|
-
|