Eleven använder med säkerhet estetiska uttrycksmedel och estetiska metoder för att kommunicera om idéer, stämningar och betydelser.
|
Eleven använder med viss säkerhet några estetiska uttrycksmedel och estetiska metoder för att kommunicera om idéer, stämningar och betydelser.
|
Eleven använder med viss säkerhet något estetiskt uttrycksmedel och estetiska metoder för att kommunicera om idéer, stämningar och betydelser.
|
Elevens estetiska uttryck är en del i en konstnärlig gestaltning.
|
|
Elevens estetiska uttryck är en del i en konstnärlig gestaltning.
|
Eleven samverkar i skapande arbete i grupp och med olika kompetenser och uttryck i estetiska produktioner samt diskuterar utförligt och nyanserat hur det egna arbetet relaterar till ett kollektivt resultat och bidrar till resultatet.
|
Eleven samverkar i skapande arbete i grupp och med olika kompetenser och uttryck i estetiska produktioner samt diskuterar utförligt hur det egna arbetet relaterar till ett kollektivt resultat.
|
Eleven samverkar i skapande arbete i grupp samt diskuterar översiktligt hur det egna arbetet relaterar till ett kollektivt resultat.
|
Eleven deltar i, och tar initiativ i och ansvar för, en konstnärlig produktionsprocess och presentation av en större färdig gestaltning.
|
|
Eleven deltar i en konstnärlig produktionsprocess och presentation av en större färdig gestaltning.
|
Eleven använder flera olika redskap för att producera och kommunicera med estetiska uttryck på ett kreativt sätt samt diskuterar utförligt och nyanserat hur konstnärlig gestaltning kan förmedlas på olika sätt.
|
Eleven använder flera olika redskap för att producera och kommunicera med estetiska uttryck samt diskuterar utförligt hur konstnärlig gestaltning kan förmedlas på olika sätt.
|
Eleven använder några redskap för att producera och kommunicera med estetiska uttryck samt diskuterar översiktligt hur konstnärlig gestaltning kan förmedlas på olika sätt.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat hur estetiska uttryck kan samverka och användas i olika sammanhang samt gör välgrundade och nyanserade jämförelser mellan olika uttryck och deras lämplighet i olika sammanhang.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt hur estetiska uttryck kan samverka och användas i olika sammanhang samt gör välgrundade jämförelser mellan olika uttryck och deras lämplighet i olika sammanhang.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt hur estetiska uttryck kan samverka och användas i olika sammanhang.
|
Eleven gör en välgrundad och nyanserad reflektion över lagar och andra bestämmelser med utgångspunkt i sin egen konstnärliga produktion.
|
Eleven gör en välgrundad reflektion över lagar och andra bestämmelser med utgångspunkt i sin egen konstnärliga produktion.
|
Eleven gör en enkel reflektion över lagar och andra bestämmelser med utgångspunkt i sin egen konstnärliga produktion.
|
I förberedelserna redogör eleven utförligt och nyanserat för avsikten med kommunikationen.
|
I förberedelserna redogör eleven utförligt för avsikten med kommunikationen.
|
-
|
I arbetet omsätter eleven med säkerhet den avsedda avsikten till ett kommunicerande resultat.
|
I arbetet omsätter eleven med viss säkerhet den avsedda avsikten till ett kommunicerande resultat.
|
-
|
|
Dessutom anpassar eleven sina insatser efter omständigheter som framkommer i samarbetet med medskapare och under olika skeden av arbetsprocessen.
|
-
|
|
I arbetet vidareutvecklar eleven idéer inom någon estetisk uttrycksform.
|
-
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen på vilket sätt kommunikationen fungerat utifrån den avsedda avsikten.
|
-
|
-
|
Eleven drar välgrundade och nyanserade slutsatser om hur helheten påverkas vid interaktion mellan, och experimenterande med, olika estetiska uttrycksformer.
|
-
|
-
|