Eleven undersöker språkliga ljudföljder och innebörder och förevisar samtliga lexikala ljudgester med nyanserade proportioner i relation till ledsagande recitation.
|
Eleven undersöker språkliga ljudföljder och innebörder och förevisar samtliga lexikala ljudgester med varierande proportioner.
|
Eleven undersöker språkliga ljudföljder och innebörder och förevisar samtliga lexikala ljudgester.
|
Eleven undersöker musikaliska klanger och tonföljder och förevisar samtliga lexikala tongester, i dur och moll med nyanserade riktningar i relation till ledsagande musik.
|
Eleven undersöker musikaliska klanger och tonföljder och förevisar samtliga lexikala tongester, i dur och moll i varierande riktningar.
|
Eleven undersöker musikaliska klanger och tonföljder och förevisar samtliga lexikala tongester, i dur och moll.
|
Eleven differentierar och nyanserar med säkerhet i sin gestaltning rörelsemässiga uttryck och gester för dur och moll, harmoni och dissonans liksom takt, rytm, melodi och intervaller samt rim, versmått och assonans.
|
|
Eleven differentierar i sin gestaltning med viss säkerhet rörelsemässiga uttryck och gester för dur och moll, harmoni och dissonans, liksom takt, rytm, melodi och intervaller samt rim, versmått och assonans.
|
Eleven gör komplexa analyser av texters grammatiska strukturer och musikstyckens tonart och takt samt ger välgrundade och nyanserade förslag på koreografiska lösningar som kan göras individuellt och i samarbete med andra.
|
Eleven gör analyser av texters grammatiska strukturer och musikstyckens tonart och takt samt ger välgrundade förslag på koreografiska lösningar som kan göras individuellt och i samarbete med andra.
|
Eleven gör enkla analyser av texters grammatiska strukturer och musikstyckens tonart och takt samt ger enkla förslag på koreografiska lösningar som kan göras individuellt och i samarbete med andra.
|
Eleven omsätter instruktioner i motsvarande rörelser och gester med ett gott resultat.
|
|
Eleven omsätter instruktioner i motsvarande rörelser och gester med ett tillfredsställande resultat.
|
Dessutom visar eleven med säkerhet koordination och spatial rumsuppfattning i flera uppgifter.
|
|
Dessutom visar eleven med viss säkerhet koordination och spatial rumsuppfattning i flera uppgifter.
|
Eleven deltar i skapande grupprocesser med gott resultat genom att ge nyanserade uttryck för egna iakttagelser och ge välgrundade och nyanserade förslag till lösningar på problem.
|
Eleven deltar i skapande arbetsprocesser med tillfredsställande resultat genom att ge uttryck för egna iakttagelser och ge välgrundade förslag till lösningar på problem.
|
Eleven deltar i skapande arbetsprocesser med tillfredsställande resultat genom att ge enkla uttryck för egna iakttagelser och ge enkla förslag till lösningar på problem.
|
Dessutom deltar eleven i gemensamma resonemang och experiment med rörelser och gester.
|
|
Dessutom deltar eleven i gemensamma resonemang och experiment med rörelser och gester.
|
Eleven orienterar sig i tid och rum med säkerhet och trygghet samt gestaltar med säkerhet skillnader mellan tankemässig, känslomässig och viljemässig gestik och koreografi både individuellt och i samarbete med andra.
|
|
Eleven orienterar sig i tid och rum med viss säkerhet och trygghet samt gestaltar med viss säkerhet skillnader mellan tankemässig, känslomässig och viljemässig gestik och koreografi både individuellt och i samarbete med andra.
|
I uppgifter baserade på lexikala grundelement behärskar eleven med säkerhet och trygghet sitt rörelsemönster samt förmår följa och leda rörliga gruppformationer.
|
I uppgifter baserade på lexikala grundelement behärskar eleven med viss säkerhet och trygghet sitt rörelsemönster samt förmår följa och leda rörliga gruppformationer.
|
I uppgifter baserade på lexikala grundelement behärskar eleven med viss säkerhet och trygghet sitt rörelsemönster samt förmår följa rörliga gruppformationer.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat arbetsprocesser och yrkesrollers huvudsakliga arbetsområden, funktioner och samverkan.
|
Eleven diskuterar utförligt arbetsprocesser och yrkesrollers huvudsakliga arbetsområden, funktioner och samverkan.
|
Eleven diskuterar översiktligt arbetsprocesser och yrkesrollers huvudsakliga arbetsområden, funktioner och samverkan.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för etiska förhållningssätt och för ett välgrundat och nyanserat resonemang om etiska hänsyn till andra medaktörer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för etiska förhållningssätt och för ett välgrundat resonemang om etiska hänsyn till andra medaktörer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för etiska förhållningssätt och för ett enkelt resonemang om etiska hänsyn till andra medaktörer.
|
I diskussioner och redogörelser använder eleven med säkerhet adekvata begrepp.
|
|
I diskussioner och redogörelser använder eleven med viss säkerhet adekvata begrepp.
|
Eleven uppmärksammar gruppens rörelsedynamik och anpassar sitt eget rörelsemönster i samarbetet med andra, med ett gott resultat.
|
Eleven uppmärksammar gruppens rörelsedynamik och anpassar sitt eget rörelsemönster i samarbetet med andra med ett tillfredsställande resultat.
|
-
|