Eleven utforskar sin rörelseförmåga i relation till lexikala, språkliga och musikaliska gester, rörelser och relationer.
|
|
Eleven utforskar sin rörelseförmåga i relation till lexikala, språkliga och musikaliska gester, rörelser och relationer.
|
Eleven särskiljer också arketypiska stämningars rörelser och gestik genom att presentera välgrundade och nyanserade exempel på sådana.
|
Eleven särskiljer också arketypiska stämningars rörelser och gestik genom att presentera välgrundade exempel på sådana.
|
Eleven särskiljer också arketypiska stämningars rörelser och gestik genom att presentera enkla exempel på sådana.
|
Dessutom utforskar eleven med säkerhet hur rörelser kan föregripas genom att modulera övergångar.
|
|
Dessutom utforskar eleven med viss säkerhet hur rörelser kan föregripas genom att modulera övergångar.
|
I modulerandet vidgar och utvecklar eleven autentiska uttryckssätt och uttrycker med gott resultat närvaro i sina rörelser genom att gestalta nyansrikedom med valörer av alerthet och lugn, tyngd och lätthet, kontraktion och expansion samt intimitet och distans.
|
|
I modulerandet vidgar och utvecklar eleven autentiska uttryckssätt och uttrycker med tillfredsställande resultat närvaro i sina rörelser genom att gestalta nyansrikedom med valörer av alerthet och lugn, tyngd och lätthet, kontraktion och expansion samt intimitet och distans.
|
I samarbete med andra demonstrerar eleven också med gott resultat hur eurytmiska grundelement kan tillämpas vid scenisk presentation.
|
|
I samarbete med andra demonstrerar eleven också med tillfredsställande resultat hur eurytmiska grundelement kan tillämpas vid scenisk presentation.
|
Eleven interagerar med säkerhet med andra och tar ansvar för det egna och det gemensamma arbetet genom att följa instruktioner.
|
|
Eleven interagerar med viss säkerhet med andra och tar ansvar för det egna och det gemensamma arbetet genom att följa instruktioner.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för några genrer, stilarter och stilmedel i historiska och kulturella sammanhang.
|
Eleven redogör utförligt för några genrer, stilarter och stilmedel i historiska och kulturella sammanhang.
|
Eleven redogör översiktligt för några genrer, stilarter och stilmedel i historiska och kulturella sammanhang.
|
Eleven presenterar också flera demonstrationsexempel med nya tillämpningar av några koreografiska förhållningssätt.
|
Eleven presenterar också några demonstrationsexempel med nya tillämpningar av några koreografiska förhållningssätt.
|
Eleven presenterar också några demonstrationsexempel med bekanta tillämpningar av några koreografiska förhållningssätt.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för eurytmiska principer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för eurytmiska principer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för eurytmiska principer.
|
Eleven deltar i skapande arbetsprocesser och tillämpar med gott resultat koreografiska förhållningssätt.
|
|
Eleven deltar i skapande arbetsprocesser och tillämpar med tillfredsställande resultat koreografiska förhållningssätt.
|
I arbetet omsätter eleven egna idéer, intentioner och iakttagelser.
|
|
I arbetet omsätter eleven egna idéer, intentioner och iakttagelser.
|
Dessutom presenterar eleven utförligt och nyanserat sin tillämpning av kompositionstekniker genom att demonstrera flera komplexa autentiska kompositioner.
|
Dessutom presenterar eleven utförligt sin tillämpning av kompositionstekniker genom att demonstrera några autentiska kompositioner.
|
Dessutom presenterar eleven översiktligt sin tillämpning av kompositionstekniker genom att demonstrera någon enkel autentisk komposition.
|
Eleven presenterar med säkerhet multimodal gestaltning i relation till ledsagande musik och recitation, sammanhängande flöde, differentierad dynamik och nyanserad närvaro i rörelsen.
|
|
Eleven presenterar med viss säkerhet multimodal gestaltning i relation till ledsagande musik och recitation, sammanhängande flöde, differentierad dynamik och nyanserad närvaro i rörelsen.
|
I presentationen kommunicerar eleven med säkerhet med publiken.
|
|
I presentationen kommunicerar eleven med viss säkerhet med publiken.
|
Eleven gör en välgrundad och nyanserad reflektion över arbetsprocesser, material och rörelseuttryck genom att följa rörelseförlopp, beskriva rörelsemönster och arbetsmetoder samt resonera om gestaltningsresultat.
|
Eleven gör en välgrundad reflektion över arbetsprocesser, material och rörelseuttryck genom att följa rörelseförlopp, beskriva rörelsemönster och arbetsmetoder samt resonera om gestaltningsresultat.
|
Eleven gör en enkel reflektion över arbetsprocesser, material och rörelseuttryck genom att följa rörelseförlopp, beskriva rörelsemönster och arbetsmetoder samt resonera om gestaltningsresultat.
|
I sin reflektion använder eleven med säkerhet adekvata begrepp.
|
|
I sin reflektion använder eleven med viss säkerhet adekvata begrepp.
|