Eleven beskriver utförligt och nyanserat företagens roll i samhället med hjälp av några exempel.
|
Eleven beskriver utförligt företagens roll i samhället med hjälp av några exempel.
|
Eleven beskriver översiktligt företagens roll i samhället med hjälp av några exempel.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sambandet mellan företagens ekonomiska beslutsfattande och deras samhällsansvar.
|
Eleven diskuterar utförligt sambandet mellan företagens ekonomiska beslutsfattande och deras samhällsansvar.
|
Eleven diskuterar översiktligt sambandet mellan företagens ekonomiska beslutsfattande och deras samhällsansvar.
|
Med hjälp av några exempel beskriver eleven utförligt och nyanserat företagens villkor med utgångspunkt i grundläggande lagar och andra bestämmelser samt utifrån politiska och samhällsekonomiska förutsättningar.
|
Med hjälp av några exempel beskriver eleven utförligt företagens villkor med utgångspunkt i grundläggande lagar och andra bestämmelser.
|
Med hjälp av några exempel beskriver eleven översiktligt företagens villkor med utgångspunkt i grundläggande lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för innebörden av företagsekonomiska begrepp inom kunskapsområdet.
|
Eleven redogör utförligt för innebörden av företagsekonomiska begrepp inom kunskapsområdet.
|
Eleven redogör översiktligt för innebörden av företagsekonomiska begrepp inom kunskapsområdet.
|
Vidare väljer och använder eleven med säkerhet företagsekonomiska metoder.
|
Vidare använder eleven med viss säkerhet företagsekonomiska metoder.
|
Vidare använder eleven med viss säkerhet enkla företagsekonomiska metoder.
|
Med hjälp av komplexa teorier och modeller förklarar eleven företagsekonomiska företeelser och sammanhang.
|
Med hjälp av teorier och modeller förklarar eleven företagsekonomiska företeelser och sammanhang.
|
Med hjälp av enkla teorier och modeller förklarar eleven företagsekonomiska företeelser och sammanhang.
|
Eleven formulerar med säkerhet komplexa företagsekonomiska frågeställningar, samlar efter samråd med handledare in information från olika, även mer avancerade, källor och gör en välgrundad och nyanserad bedömning av informationens trovärdighet.
|
Eleven formulerar med viss säkerhet företagsekonomiska frågeställningar, samlar efter samråd med handledare in information från olika källor och gör en välgrundad bedömning av informationens trovärdighet.
|
Eleven formulerar med viss säkerhet enkla företagsekonomiska frågeställningar, samlar i samråd med handledare in information från olika källor och gör en enkel bedömning av informationens trovärdighet.
|
Eleven sammanställer informationen på ett strukturerat sätt, för välgrundade och nyanserade resonemang och drar välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
Eleven sammanställer informationen, för välgrundade resonemang och drar välgrundade slutsatser.
|
Eleven sammanställer informationen, för enkla resonemang och drar enkla slutsatser.
|
Dessutom deltar eleven i samtal om andra företagsekonomiska frågeställningar, diskuterar dem ur olika perspektiv och ger välgrundade och nyanserade argument för sina ståndpunkter.
|
Dessutom deltar eleven i samtal om andra företagsekonomiska frågeställningar och ger välgrundade argument för sina ståndpunkter.
|
Dessutom deltar eleven i samtal om andra företagsekonomiska frågeställningar och ger enkla argument för sina ståndpunkter.
|
Eleven använder efter samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
Eleven använder efter samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
Eleven använder i samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen teoriernas och modellernas användbarhet.
|
Eleven värderar med enkla omdömen teoriernas och modellernas användbarhet.
|
-
|