Eleven beskriver utförligt och nyanserat redovisningens och revisionens funktion i företaget med hjälp av några exempel.
|
Eleven beskriver utförligt redovisningens och revisionens funktion i företaget med hjälp av några exempel.
|
Eleven beskriver översiktligt redovisningens och revisionens funktion i företaget med hjälp av några exempel.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sambandet mellan företagens redovisning och deras samhällsansvar.
|
Eleven diskuterar utförligt sambandet mellan företagens redovisning och deras samhällsansvar.
|
Eleven diskuterar översiktligt sambandet mellan företagens redovisning och deras samhällsansvar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för grundläggande lagar och andra bestämmelser som påverkar utformningen av företagens redovisning.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för grundläggande lagar och andra bestämmelser som påverkar utformningen av företagens redovisning.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för grundläggande lagar och andra bestämmelser som påverkar utformningen av företagens redovisning.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för innebörden av begrepp inom redovisning.
|
Eleven redogör utförligt för innebörden av begrepp inom redovisning.
|
Eleven redogör översiktligt för innebörden av begrepp inom redovisning.
|
Vidare väljer och använder eleven med säkerhet redovisningstekniska metoder.
|
Vidare använder eleven med viss säkerhet redovisningstekniska metoder.
|
Vidare använder eleven med viss säkerhet enkla redovisningstekniska metoder.
|
Eleven formulerar med säkerhet komplexa frågeställningar inom redovisning, samlar efter samråd med handledare in information från olika, även mer avancerade, källor och gör en välgrundad och nyanserad bedömning av informationens trovärdighet.
|
Eleven formulerar med viss säkerhet frågeställningar inom redovisning, samlar efter samråd med handledare in information från olika källor och gör en välgrundad bedömning av informationens trovärdighet.
|
Eleven formulerar med viss säkerhet enkla frågeställningar inom redovisning, samlar i samråd med handledare in information från olika källor och gör en enkel bedömning av informationens trovärdighet.
|
Eleven sammanställer informationen på ett strukturerat sätt, för välgrundade och nyanserade resonemang och drar välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
Eleven sammanställer informationen, för välgrundade resonemang och drar välgrundade slutsatser.
|
Eleven sammanställer informationen, för enkla resonemang och drar enkla slutsatser.
|
Dessutom deltar eleven i samtal om andra frågeställningar inom redovisning, diskuterar dem ur olika perspektiv samt ger välgrundade och nyanserade argument för sina ståndpunkter.
|
Dessutom deltar eleven i samtal om andra frågeställningar inom redovisning samt ger välgrundade argument för sina ståndpunkter.
|
Dessutom deltar eleven i samtal om andra frågeställningar inom redovisning samt ger enkla argument för sina ståndpunkter.
|
Eleven använder efter samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
Eleven använder efter samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
Eleven använder i samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
I redogörelsen reflekterar eleven över lagarnas och bestämmelsernas syfte och effekter.
|
-
|
-
|