Eleven beskriver utförligt och nyanserat kännetecken för målinriktad och kundanpassad service samt hur enkelt servicearbete kan planeras, organiseras och genomföras på ett sätt som gör kunden nöjd och leder till god försäljning.
|
Eleven beskriver utförligt kännetecken för målinriktad och kundanpassad service samt hur enkelt servicearbete kan planeras, organiseras och genomföras på ett sätt som gör kunden nöjd och leder till god försäljning.
|
Eleven beskriver översiktligt kännetecken för målinriktad och kundanpassad service samt hur enkelt servicearbete kan planeras, organiseras och genomföras på ett sätt som gör kunden nöjd och leder till god försäljning.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat vad ett kundanpassat arbets- och förhållningssätt innebär.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt vad ett kundanpassat arbets- och förhållningssätt innebär.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt vad ett kundanpassat arbets- och förhållningssätt innebär.
|
I beskrivningen redogör eleven utförligt och nyanserat för hur attityder, värderingar och förhållningssätt påverkar service- och försäljningssituationer.
|
I beskrivningen redogör eleven utförligt för hur attityder, värderingar och förhållningssätt påverkar service- och försäljningssituationer.
|
I beskrivningen redogör eleven översiktligt för hur attityder, värderingar och förhållningssätt påverkar service- och försäljningssituationer.
|
Eleven planerar, organiserar och utför, efter samråd med handledare, enklare arbetsuppgifter inom service.
|
Eleven planerar, organiserar och utför, efter samråd med handledare, enklare arbetsuppgifter inom service.
|
Eleven planerar, organiserar och utför, i samråd med handledare, enklare arbetsuppgifter inom service.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Under arbetets gång löser eleven, efter samråd med handledare, problem som uppkommer i arbetet.
|
Under arbetets gång löser eleven, efter samråd med handledare, problem som uppkommer i arbetet.
|
Under arbetets gång löser eleven, i samråd med handledare, problem som uppkommer i arbetet.
|
Eleven genomför arbetet utifrån givna instruktioner samt utifrån relevanta lagar och andra bestämmelser inom området.
|
|
Eleven genomför arbetet utifrån givna instruktioner samt utifrån relevanta lagar och andra bestämmelser inom området.
|
Vidare arbetar eleven miljöanpassat och resurssnålt samt ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra.
|
|
Vidare arbetar eleven miljöanpassat och resurssnålt samt ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för både eleven själv och andra.
|
Detta gör eleven efter samråd med handledare.
|
Detta gör eleven efter samråd med handledare.
|
Detta gör eleven i samråd med handledare.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultatet av arbetet med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultatet av arbetet med nyanserade omdömen.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultatet av arbetet med enkla omdömen.
|
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med säkerhet på ett kundanpassat sätt.
|
|
Eleven samverkar med andra och kommunicerar med viss säkerhet på ett kundanpassat sätt.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|