Fastighetsförvaltning
Kurskod: FAFFAS0 Poäng: 100Kursen fastighetsförvaltning omfattar punkterna 1–6 och 9 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen fastighetsförvaltning omfattar punkterna 1–6 och 9 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för fastighetsjuridik, säkerhetsfrågor och riskhantering inom fastighetsområdet. | Eleven redogör utförligt för fastighetsjuridik, säkerhetsfrågor och riskhantering inom fastighetsområdet. | Eleven redogör översiktligt för fastighetsjuridik, säkerhetsfrågor och riskhantering inom fastighetsområdet. |
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat tekniska och ekonomiska förutsättningar för en effektiv fastighetsförvaltning och hänvisar med säkerhet till dessa förutsättningar vid olika former av åtgärder. | Eleven beskriver också utförligt tekniska och ekonomiska förutsättningar för en effektiv fastighetsförvaltning och hänvisar med viss säkerhet till dessa förutsättningar vid olika former av åtgärder. | Eleven beskriver också översiktligt tekniska och ekonomiska förutsättningar för en effektiv fastighetsförvaltning och hänvisar med viss säkerhet till dessa förutsättningar vid olika former av åtgärder. |
Dessutom ger eleven flera exempel på generella energibesparingsåtgärder samt beskriver utförligt och nyanserat regler för avfallshantering, återvinning och renhållning i fastigheter. | Dessutom ger eleven några exempel på generella energibesparingsåtgärder samt beskriver utförligt regler för avfallshantering, återvinning och renhållning i fastigheter. | Dessutom ger eleven något exempel på generella energibesparingsåtgärder samt beskriver översiktligt regler för avfallshantering, återvinning och renhållning i fastigheter. |
Eleven väljer och använder efter samråd med handledare digital utrustning och programvara för att övervaka, kommunicera och hantera information. | Eleven väljer och använder efter samråd med handledare digital utrustning och programvara för att övervaka, kommunicera och hantera information. | Eleven väljer och använder i samråd med handledare digital utrustning och programvara för att övervaka, kommunicera och hantera information. |
I arbetet hanterar eleven med säkerhet informationen på ett för berörda individer säkert sätt. | I arbetet hanterar eleven med viss säkerhet informationen på ett för berörda individer säkert sätt. | |
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för etiska och datarättsliga frågor i relation till arbetsuppgifterna, samt gör välgrundade och nyanserade reflektioner över dessa frågor. | Dessutom redogör eleven utförligt för etiska och datarättsliga frågor i relation till arbetsuppgifterna, samt gör välgrundade reflektioner över dessa frågor. | Dessutom redogör eleven översiktligt för etiska och datarättsliga frågor i relation till arbetsuppgifterna, samt gör enkla reflektioner över dessa frågor. |
Eleven informerar med ett nyanserat och i huvudsak korrekt språk samt anpassar med säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare. | Eleven informerar med ett i huvudsak korrekt språk samt anpassar med viss säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare. | Eleven informerar med ett enkelt och i huvudsak korrekt språk samt anpassar med viss säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare. |
Dessutom samverkar eleven med säkerhet med andra. | Dessutom samverkar eleven med viss säkerhet med andra. | |
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .