Eleven väljer och använder efter samråd med handledare digital utrustning och programvara för att kommunicera med och informera olika målgrupper.
|
Eleven väljer och använder efter samråd med handledare digital utrustning och programvara för att kommunicera med och informera olika målgrupper.
|
Eleven väljer och använder i samråd med handledare digital utrustning och programvara för att kommunicera med och informera olika målgrupper.
|
I arbetet hanterar eleven med säkerhet informationen på ett för berörda individer säkert sätt.
|
|
I arbetet hanterar eleven med viss säkerhet informationen på ett för berörda individer säkert sätt.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för etiska och datarättsliga frågor i relation till arbetsuppgifterna, samt gör välgrundade och nyanserade reflektioner över dessa frågor.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för etiska och datarättsliga frågor i relation till arbetsuppgifterna, samt gör välgrundade reflektioner över dessa frågor.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för etiska och datarättsliga frågor i relation till arbetsuppgifterna, samt gör enkla reflektioner över dessa frågor.
|
Eleven gör välgrundade och nyanserade reflektioner över sitt eget och andra människors sätt att kommunicera.
|
Eleven gör välgrundade reflektioner över sitt eget och andra människors sätt att kommunicera.
|
Eleven gör enkla reflektioner över sitt eget och andra människors sätt att kommunicera.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för kommunikationens komplexitet utifrån sociala och kulturella faktorer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för kommunikationens komplexitet utifrån sociala och kulturella faktorer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för kommunikationens komplexitet utifrån sociala och kulturella faktorer.
|
Eleven informerar med ett nyanserat och i huvudsak korrekt språk samt anpassar med säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare.
|
Eleven informerar med ett i huvudsak korrekt språk samt anpassar med viss säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare.
|
Eleven informerar med ett enkelt och i huvudsak korrekt språk samt anpassar med viss säkerhet sin kommunikation efter situation och mottagare.
|
Eleven samverkar också med säkerhet med andra.
|
|
Eleven samverkar också med viss säkerhet med andra.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation över sina kommunikationsprocesser.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation över sina kommunikationsprocesser.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation över sina kommunikationsprocesser.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|