Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika byggnaders konstruktion och byggmaterials egenskaper samt hur byggnaders konstruktion och material regleras genom lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven beskriver utförligt olika byggnaders konstruktion och byggmaterials egenskaper samt hur byggnaders konstruktion och material regleras genom lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven beskriver översiktligt olika byggnaders konstruktion och byggmaterials egenskaper samt hur byggnaders konstruktion och material regleras genom lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat hur vanliga byggskador kan förebyggas och åtgärdas samt olika metoder och tekniker för materialuppbyggnad, ytbehandling och för- och efterbehandling.
|
Eleven beskriver också utförligt hur vanliga byggskador kan förebyggas och åtgärdas samt olika metoder och tekniker för materialuppbyggnad, ytbehandling och för- och efterbehandling.
|
Eleven beskriver också översiktligt hur vanliga byggskador kan förebyggas och åtgärdas samt olika metoder och tekniker för materialuppbyggnad, ytbehandling och för- och efterbehandling.
|
I beskrivningen redogör eleven utförligt och nyanserat för förutsättningar för ytbehandling och olika ytbehandlingars kvalitet, användningsområden och miljöpåverkan.
|
I beskrivningen redogör eleven utförligt för förutsättningar för ytbehandling och olika ytbehandlingars kvalitet, användningsområden och miljöpåverkan.
|
I beskrivningen redogör eleven översiktligt för förutsättningar för ytbehandling och olika ytbehandlingars kvalitet, användningsområden och miljöpåverkan.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för underhållsrutiner för våtutrymmen, ytor, hisstyper och nödöppningar samt hur man arbetar på ett sätt som är säkert för en själv och andra.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för underhållsrutiner för våtutrymmen, ytor, hisstyper och nödöppningar samt hur man arbetar på ett sätt som är säkert för en själv och andra.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för underhållsrutiner för våtutrymmen, ytor, hisstyper och nödöppningar samt hur man arbetar på ett sätt som är säkert för en själv och andra.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare förebyggande och avhjälpande underhåll och reparation av fastigheter och av inredning och utrustning i fastigheter.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare förebyggande och avhjälpande underhåll och reparation av fastigheter och av inredning och utrustning i fastigheter.
|
Eleven planerar i samråd med handledare förebyggande och avhjälpande underhåll och reparation av fastigheter och av inredning och utrustning i fastigheter.
|
I planeringen väljer eleven med säkerhet metod, material, verktyg och teknik.
|
|
I planeringen väljer eleven med viss säkerhet metod, material, verktyg och teknik.
|
Eleven utför efter samråd med handledare underhålls- och reparationsarbetet med gott resultat.
|
Eleven utför efter samråd med handledare underhålls- och reparationsarbetet med tillfredsställande resultat.
|
Eleven utför i samråd med handledare underhålls- och reparationsarbetet med tillfredsställande resultat.
|
I arbetet tolkar och använder eleven med säkerhet ritningar, underhållsscheman, manualer och innehållsdeklarationer.
|
|
I arbetet tolkar och använder eleven med viss säkerhet ritningar, underhållsscheman, manualer och innehållsdeklarationer.
|
Dessutom använder eleven med säkerhet lämpliga metoder, material, verktyg och tekniker.
|
|
Dessutom använder eleven med viss säkerhet lämpliga metoder, material, verktyg och tekniker.
|
Eleven utför efter samråd med handledare felsökning och vidtar lämpliga åtgärder.
|
Eleven utför efter samråd med handledare felsökning och vidtar lämpliga åtgärder.
|
Eleven utför i samråd med handledare felsökning och vidtar lämpliga åtgärder.
|
När arbetet är utfört gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av utförda åtgärder samt utvärderar med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat och ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört gör eleven en noggrann dokumentation av utförda åtgärder samt utvärderar med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat.
|
När arbetet är utfört gör eleven en enkel dokumentation av utförda åtgärder samt utvärderar med enkla omdömen sitt arbete och resultat.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|