Eleven identifierar med säkerhet, i samband med inventering av sjöar och vattendrag, samt namnger svenska fiskarter.
|
|
Eleven identifierar med viss säkerhet, i samband med inventering av sjöar och vattendrag, samt namnger svenska fiskarter.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för svenska fiskarters miljökrav, dynamik och utbredning samt för olika fiskevårdande metoder och hur de påverkar fiskbeståndet.
|
Eleven redogör också utförligt för svenska fiskarters miljökrav, dynamik och utbredning samt för olika fiskevårdande metoder och hur de påverkar fiskbeståndet.
|
Eleven redogör också översiktligt för svenska fiskarters miljökrav, dynamik och utbredning samt för olika fiskevårdande metoder och hur de påverkar fiskbeståndet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för verksamheter som kan påverka fiskbestånden negativt.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för verksamheter som kan påverka fiskbestånden negativt.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för verksamheter som kan påverka fiskbestånden negativt.
|
I redogörelsen förklarar eleven komplexa samband mellan fiskevårdande metoder och fiskbeståndens utveckling.
|
I redogörelsen förklarar eleven samband mellan fiskevårdande metoder och fiskbeståndens utveckling.
|
I redogörelsen förklarar eleven enkla samband mellan fiskevårdande metoder och fiskbeståndens utveckling.
|
Eleven planerar, genomför och utvärderar efter samråd med handledare fiskevårdande åtgärder.
|
Eleven planerar, genomför och utvärderar efter samråd med handledare fiskevårdande åtgärder.
|
Eleven planerar, genomför och utvärderar i samråd med handledare fiskevårdande åtgärder.
|
I arbetet väljer och använder eleven efter samråd med handledare relevant teknisk utrustning.
|
I arbetet väljer och använder eleven efter samråd med handledare relevant teknisk utrustning.
|
I arbetet väljer och använder eleven i samråd med handledare relevant teknisk utrustning.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
Eleven redogör också utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom fiske och fiskevård.
|
Eleven redogör också utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom fiske och fiskevård.
|
Eleven redogör också översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom fiske och fiskevård.
|
Eleven planerar, genomför och utvärderar efter samråd med handledare fiskeribiologiska undersökningar.
|
Eleven planerar, genomför och utvärderar efter samråd med handledare fiskeribiologiska undersökningar.
|
Eleven planerar, genomför och utvärderar i samråd med handledare fiskeribiologiska undersökningar.
|
I samband med undersökningarna värderar eleven vatten med nyanserade omdömen utifrån insamlade data.
|
|
I samband med undersökningarna värderar eleven vatten med enkla omdömen utifrån insamlade data.
|
Eleven gör också noggranna och utförliga sammanställningar och dokumentationer med utgångspunkt från insamlat material och insamlade data.
|
Eleven gör också noggranna sammanställningar och dokumentationer med utgångspunkt från insamlat material och insamlade data.
|
Eleven gör också enkla sammanställningar och dokumentationer med utgångspunkt från insamlat material och insamlade data.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|