Eleven gör en genomarbetad planering av sitt arbete samt genomför och distribuerar efter samråd med handledare tv- produktioner med hjälp av inspelnings- och redigeringsteknikens avancerade och manuella funktioner.
|
Eleven gör en genomarbetad planering av sitt arbete samt genomför och distribuerar efter samråd med handledare tv-produktioner med hjälp av inspelnings- och redigeringsteknikens avancerade funktioner.
|
Eleven gör en enkel planering av sitt arbete samt genomför och distribuerar i samråd med handledare tv- produktioner med hjälp av inspelnings- och redigeringsteknikens enkla funktioner.
|
I arbetet använder eleven tekniken med säkerhet för att påverka delar av produktionen.
|
|
I arbetet använder eleven tekniken med viss säkerhet för att påverka delar av produktionen.
|
Eleven använder flera tv-produktionsmetoder för att få underlag till produktioner och tar fram ett genomarbetat manus som följs.
|
Eleven använder några tv-produktionsmetoder för att få underlag till produktioner och tar fram ett genomarbetat manus som till viss del följs.
|
Eleven använder någon enkel tv-produktionsmetod för att få underlag till produktioner och tar fram ett enkelt manus som till viss del följs.
|
I samband med researcharbetet gör eleven en välgrundad och nyanserad bedömning av informationens användbarhet utifrån syftet.
|
I samband med researcharbetet gör eleven en välgrundad bedömning av informationens användbarhet utifrån syftet.
|
I samband med researcharbetet gör eleven en enkel bedömning av informationens användbarhet utifrån syftet.
|
I tv-produktioner använder eleven med säkerhet flera berättartekniker, berättarkomponenter eller dramaturgiska grepp.
|
I tv-produktioner använder eleven med viss säkerhet några berättartekniker, berättarkomponenter eller dramaturgiska grepp.
|
I tv-produktioner använder eleven med viss säkerhet någon berättarteknik, berättarkomponent eller något dramaturgiskt grepp.
|
Produktionen uppvisar en god kvalitet och ett kreativt bildspråk.
|
|
Produktionen uppvisar en tillfredsställande kvalitet.
|
I arbetet samarbetar eleven med andra för att nå planerade mål samt löser under arbetets gång efter samråd med handledare uppkomna problem.
|
I arbetet samarbetar eleven med andra för att nå planerade mål samt löser under arbetets gång efter samråd med handledare uppkomna problem.
|
I arbetet samarbetar eleven med andra för att nå planerade mål samt löser under arbetets gång i samråd med handledare uppkomna problem.
|
Eleven arbetar inom givna ramar och ger nyanserade omdömen om vilka konsekvenser ramarna har för produktionen.
|
Eleven arbetar inom givna ramar.
|
Eleven arbetar till viss del inom givna ramar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för den berättarteknik, de berättarkomponenter och de dramaturgiska grepp som hon eller han använt i sin produktion samt drar välgrundade och nyanserade slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Eleven redogör utförligt för den berättarteknik, de berättarkomponenter och de dramaturgiska grepp som hon eller han använt i sin produktion samt drar välgrundade slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Eleven redogör översiktligt för den berättarteknik, de berättarkomponenter och de dramaturgiska grepp som hon eller han använt i sin produktion samt drar enkla slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Eleven gör även en komplex analys och utvärdering av tv-produktioner som inbegriper välgrundade och nyanserade resonemang om målgruppsanpassning, estetiska uttryck och etiska aspekter.
|
Eleven gör även en analys och utvärdering av tv-produktioner som inbegriper välgrundade resonemang om målgruppsanpassning, estetiska uttryck och etiska aspekter.
|
Eleven gör även en enkel analys och utvärdering av tv-produktioner som inbegriper enkla resonemang om målgruppsanpassning, estetiska uttryck och etiska aspekter.
|
Eleven använder med säkerhet fackspråksuttryck i sitt arbete och i sina bedömningar, redogörelser och analyser.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet fackspråksuttryck i sitt arbete och i sina bedömningar, redogörelser och analyser.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för grundläggande lagar, andra bestämmelser och överenskommelser inom området och för deras konsekvenser för den egna tv-produktionen.
|
Eleven redogör utförligt för grundläggande lagar, andra bestämmelser och överenskommelser inom området och för deras konsekvenser för den egna tv-produktionen.
|
Eleven redogör översiktligt för grundläggande lagar, andra bestämmelser och överenskommelser inom området.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom intar eleven vid behov olika arbetsroller i gruppen.
|
-
|
-
|
Dessutom ger eleven välgrundade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
-
|
-
|