Eleven beskriver utförligt och nyanserat konstruktion och funktion av samt användningsområden för olika fordon och för teknisk utrustning.
|
Eleven beskriver utförligt konstruktion och funktion av samt användningsområden för olika fordon och för teknisk utrustning.
|
Eleven beskriver översiktligt konstruktion och funktion av samt användningsområden för olika fordon och för teknisk utrustning.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade och nyanserade samband mellan service, funktion och ekonomi.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade samband mellan service, funktion och ekonomi.
|
Beskrivningen innehåller enkla samband mellan service, funktion och ekonomi.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för fordonets olika reglage och instrument och hur de används.
|
Eleven redogör också utförligt för fordonets olika reglage och instrument och hur de används.
|
Eleven redogör också översiktligt för fordonets olika reglage och instrument och hur de används.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur olika funktioner styrs och kontrolleras med hjälp av digital och annan teknisk utrustning.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur olika funktioner styrs och kontrolleras med hjälp av digital och annan teknisk utrustning.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur olika funktioner styrs och kontrolleras med hjälp av digital och annan teknisk utrustning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och kör och manövrerar efter samråd med handledare fordon med tillkopplade redskap.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och kör och manövrerar efter samråd med handledare fordon med tillkopplade redskap.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och kör och manövrerar i samråd med handledare fordon med tillkopplade redskap.
|
Eleven kör och manövrerar också efter samråd med handledare fordon och fordonskombinationer på väg och följer då trafikföreskrifterna.
|
Eleven kör och manövrerar också efter samråd med handledare fordon och fordonskombinationer på väg och följer då trafikföreskrifterna.
|
Eleven kör och manövrerar också i samråd med handledare fordon och fordonskombinationer på väg och följer då trafikföreskrifterna.
|
Eleven använder med mycket gott handlag teknisk utrustning samt utför efter samråd med handledare service, underhåll och enklare reparationer av fordonen och utrustningen.
|
Eleven använder med gott handlag teknisk utrustning samt utför efter samråd med handledare service, underhåll och enklare reparationer av fordonen och utrustningen.
|
Eleven använder med visst handlag teknisk utrustning samt utför i samråd med handledare service, underhåll och enklare reparationer av fordonen och utrustningen.
|
Dessutom ställer eleven efter samråd med handledare in förarplatsen för en ergonomisk, effektiv och säker körning samt utför efter samråd med handledare kontroller av sina inställningar.
|
Dessutom ställer eleven efter samråd med handledare in förarplatsen för en ergonomisk, effektiv och säker körning samt utför efter samråd med handledare kontroller av sina inställningar.
|
Dessutom ställer eleven i samråd med handledare in förarplatsen för en ergonomisk, effektiv och säker körning samt utför i samråd med handledare kontroller av sina inställningar.
|
I arbetet använder eleven efter samråd med handledare instruktions- och handböcker.
|
I arbetet använder eleven efter samråd med handledare instruktions- och handböcker.
|
I arbetet använder eleven i samråd med handledare instruktions- och handböcker.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt med fordonen och utrustningen samt kör miljömässigt och ekonomiskt.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt med fordonen och utrustningen samt kör miljömässigt och ekonomiskt.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|