Eleven arbetar och experimenterar med tryck, färgning, produktteckning och mönsterkomposition på ett hantverksmässigt sätt och prövar olika angreppssätt.
|
Eleven arbetar och experimenterar med tryck, färgning, produktteckning och mönsterkomposition på ett hantverksmässigt sätt och prövar olika angreppssätt.
|
Eleven arbetar med tryck, färgning, produktteckning och mönsterkomposition och prövar olika angreppssätt.
|
I arbetet använder eleven med mycket gott handlag såväl etablerade som nya tillvägagångssätt och metoder för att förverkliga sin intention.
|
I arbetet använder eleven med gott handlag etablerade tillvägagångssätt och metoder för att förverkliga sin intention.
|
I arbetet använder eleven med visst handlag etablerade tillvägagångssätt och metoder för att förverkliga sin intention.
|
Under arbetets gång löser eleven efter samråd med handledare komplexa problem som uppstår.
|
Under arbetets gång löser eleven efter samråd med handledare problem som uppstår.
|
Under arbetets gång löser eleven i samråd med handledare enkla problem som uppstår.
|
Eleven använder och kombinerar med säkerhet färg och form för att understryka ett uttryck eller en funktion.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet färg och form för att understryka ett uttryck eller en funktion.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat hur valet av färg och form har påverkat uttrycket eller funktionen.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt hur valet av färg och form har påverkat uttrycket eller funktionen.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt hur valet av färg och form har påverkat uttrycket eller funktionen.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur hon eller han har utnyttjat materialets egenskaper.
|
Eleven redogör utförligt för hur hon eller han har utnyttjat materialets egenskaper.
|
Eleven redogör översiktligt för hur hon eller han har utnyttjat materialets egenskaper.
|
Eleven visar upp egna skisser, rapporter och produkter och redogör utförligt och nyanserat för arbetsgången.
|
Eleven visar upp egna skisser, rapporter och produkter och redogör utförligt för arbetsgången.
|
Eleven visar upp egna skisser, rapporter och produkter och redogör översiktligt för arbetsgången.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen sitt eget och andras arbete med färg och form samt ger förslag på hur det egna arbetet kan förbättras.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen sitt eget och andras arbete med färg och form.
|
Dessutom värderar eleven med enkla omdömen sitt eget och andras arbete med färg och form.
|
I värderingen använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
|
I värderingen använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat uttrycken i traditionell och samtida textil formgivning samt hur det egna arbetet förhåller sig till dem.
|
Eleven diskuterar utförligt uttrycken i traditionell och samtida textil formgivning samt hur det egna arbetet förhåller sig till dem.
|
Eleven diskuterar översiktligt uttrycken i traditionell och samtida textil formgivning samt hur det egna arbetet förhåller sig till dem.
|
Eleven redogör utförligt för lagar och andra bestämmelser som gäller för formgivningsområdet.
|
|
Eleven redogör översiktligt för lagar och andra bestämmelser som gäller för formgivningsområdet.
|
Dessutom hanterar eleven färger och kemikalier på ett säkert sätt och med tanke på deras miljö- och resurspåverkan.
|
|
Dessutom hanterar eleven färger och kemikalier på ett säkert sätt och med tanke på deras miljö- och resurspåverkan.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|