Eleven beskriver utförligt och nyanserat fordons- och transportbranschernas utveckling och vanligt förekommande verksamhetsområden och yrken, dels var för sig, dels hur de samverkar i arbetslivet.
|
Eleven beskriver utförligt fordons- och transportbranschernas utveckling och vanligt förekommande verksamhetsområden och yrken, dels var för sig, dels hur de samverkar i arbetslivet.
|
Eleven beskriver översiktligt fordons- och transportbranschernas utveckling och vanligt förekommande verksamhetsområden och yrken, dels var för sig, dels hur de samverkar i arbetslivet.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat medarbetarens roll samt villkor för anställning och företagande inom branscherna.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt medarbetarens roll samt villkor för anställning och företagande inom branscherna.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt medarbetarens roll samt villkor för anställning och företagande inom branscherna.
|
Eleven utför efter samråd med handledare kontroll och underhåll av fordon.
|
Eleven utför efter samråd med handledare kontroll och underhåll av fordon.
|
Eleven utför i samråd med handledare kontroll och underhåll av fordon.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare komplexa uppgifter i bekanta och nya situationer samt väljer och använder lämpliga arbetsmetoder och verktyg.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare komplexa uppgifter i bekanta situationer samt använder lämpliga arbetsmetoder och verktyg.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare enkla uppgifter i bekanta situationer samt använder lämpliga arbetsmetoder och verktyg.
|
Dessutom tar eleven ansvar för maskinella värden samt sin egen och andras säkerhet.
|
|
Dessutom tar eleven ansvar för maskinella värden samt sin egen och andras säkerhet.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla och utveckla samarbetet för att nå planerade resultat samt använder i sin kommunikation begrepp och uttryck som är relevanta för ämnesområdet.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla samarbetet för att nå planerade resultat samt använder i sin kommunikation begrepp och uttryck som är relevanta för ämnesområdet.
|
Eleven samarbetar för att nå planerade resultat samt använder i sin kommunikation begrepp och uttryck som är relevanta för ämnesområdet.
|
I arbetet redogör eleven utförligt för lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetet.
|
I arbetet redogör eleven utförligt för lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetet.
|
I arbetet redogör eleven översiktligt för lagar och andra bestämmelser som reglerar arbetet.
|
Dessutom arbetar eleven utifrån de krav på säkerhet och miljö som reglerar arbetet.
|
|
Dessutom arbetar eleven utifrån de krav på säkerhet och miljö som reglerar arbetet.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika komplexa trafiksituationer och ger exempel på olika handlingsalternativ.
|
Eleven redogör utförligt för olika trafiksituationer och ger exempel på olika handlingsalternativ.
|
Eleven redogör översiktligt för olika enkla trafiksituationer och ger exempel på olika handlingsalternativ.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för olika typer av riskbeteenden i trafiken.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för olika typer av riskbeteenden i trafiken.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för olika typer av riskbeteenden i trafiken.
|
I redogörelserna gör eleven välgrundade och nyanserade bedömningar av trafiksituationerna samt av hur mänskliga faktorer och riskbeteenden påverkar dem.
|
I redogörelserna gör eleven välgrundade bedömningar av trafiksituationerna samt av hur mänskliga faktorer och riskbeteenden påverkar dem.
|
I redogörelserna gör eleven enkla bedömningar av trafiksituationerna samt av hur mänskliga faktorer och riskbeteenden påverkar dem.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|