Eleven redogör utförligt och nyanserat för den fotografiska produktionsprocessen och för hur de olika delarna i processen hänger samman.
|
Eleven redogör utförligt för den fotografiska produktionsprocessen och för hur de olika delarna i processen hänger samman.
|
Eleven redogör översiktligt för den fotografiska produktionsprocessen och för hur de olika delarna i processen hänger samman.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för olika bildbehandlingstekniker för grafisk produktion och internet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för olika bildbehandlingstekniker för grafisk produktion och internet.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för olika bildbehandlingstekniker för grafisk produktion och internet.
|
Eleven arbetar efter samråd med handledare med att initiera, planera och genomföra fotografiska projekt.
|
Eleven arbetar efter samråd med handledare med att initiera, planera och genomföra fotografiska projekt.
|
Eleven arbetar i samråd med handledare med att initiera, planera och genomföra fotografiska projekt.
|
Eleven definierar projektets syfte.
|
|
Eleven definierar projektets syfte.
|
Resultatet av projekten är av god teknisk och estetisk kvalitet samt binder på ett gott sätt samman innehåll och form till ett enhetligt och personligt uttryck av syftet.
|
Resultatet av projekten är av god teknisk och tillfredsställande estetisk kvalitet samt binder på ett tillfredsställande sätt samman innehåll och form till ett enhetligt och personligt uttryck av syftet.
|
Resultatet av projekten är av tillfredsställande teknisk och estetisk kvalitet samt binder på ett tillfredsställande sätt samman innehåll och form till ett enhetligt uttryck av syftet.
|
I arbetet gör eleven avancerade experiment med de estetiska uttrycksmedlen samt använder, i studioarbetet, digital utrustning med mycket gott handlag.
|
I arbetet gör eleven experiment med de estetiska uttrycksmedlen samt använder, i studioarbetet, digital utrustning med gott handlag.
|
I arbetet gör eleven enkla experiment med de estetiska uttrycksmedlen samt använder, i studioarbetet, digital utrustning med visst handlag.
|
Eleven motiverar utförligt och nyanserat de val som har gjorts för att uppnå kvaliteten.
|
Eleven motiverar utförligt de val som har gjorts för att uppnå kvaliteten.
|
Eleven motiverar översiktligt de val som har gjorts för att uppnå kvaliteten.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de möjligheter som utrustningen ger.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de möjligheter som utrustningen ger.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de möjligheter som utrustningen ger.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat på vilket sätt det egna arbetet förmedlar känslor, tankar, idéer och budskap utifrån det avsedda syftet.
|
Eleven diskuterar utförligt på vilket sätt det egna arbetet förmedlar känslor, tankar, idéer och budskap utifrån det avsedda syftet.
|
Eleven diskuterar översiktligt på vilket sätt det egna arbetet förmedlar känslor, tankar, idéer och budskap utifrån det avsedda syftet.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat, utifrån bildexempel, hur fotografiska bilder används för flera olika syften och sammanhang samt redogör utförligt och nyanserat för hur innehåll, form och sammanhang samverkar i visuell kommunikation.
|
Eleven beskriver utförligt, utifrån bildexempel, hur fotografiska bilder används för några olika syften och sammanhang samt redogör utförligt för hur innehåll, form och sammanhang samverkar i visuell kommunikation.
|
Eleven beskriver översiktligt, utifrån bildexempel, hur fotografiska bilder används för några olika syften och sammanhang samt redogör översiktligt för hur innehåll, form och sammanhang samverkar i visuell kommunikation.
|
I beskrivningar och resonemang använder eleven med säkerhet modeller för att analysera fotografisk bild och kommunikation.
|
I beskrivningar och resonemang använder eleven med viss säkerhet modeller för att analysera fotografisk bild och kommunikation.
|
I beskrivningar och resonemang använder eleven med viss säkerhet någon enkel modell för att analysera fotografisk bild och kommunikation.
|
Dessutom använder eleven med säkerhet avancerade begrepp.
|
Dessutom använder eleven med viss säkerhet avancerade begrepp.
|
Dessutom använder eleven med viss säkerhet enkla begrepp.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat, utifrån bildexempel, för fotografiets historia och beskriver utförligt och nyanserat, samt gör egna reflektioner över, fotografiets betydelse för kulturyttringar och kunskapsutveckling i dagens samhälle.
|
Eleven redogör utförligt, utifrån bildexempel, för fotografiets historia och beskriver utförligt, samt gör egna reflektioner över, fotografiets betydelse för kulturyttringar och kunskapsutveckling i dagens samhälle.
|
Eleven redogör översiktligt, utifrån bildexempel, för fotografiets historia och beskriver översiktligt fotografiets betydelse för vardagliga kulturyttringar i dagens samhälle.
|
Eleven redogör utförligt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt inom området.
|
|
Eleven redogör översiktligt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt inom området.
|
Eleven diskuterar också utförligt och nyanserat etiska frågeställningar i relation till fotografiska bilder.
|
Eleven diskuterar också utförligt etiska frågeställningar i relation till fotografiska bilder.
|
Eleven diskuterar också översiktligt etiska frågeställningar i relation till fotografiska bilder.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|