Eleven redogör utförligt och nyanserat för den fotografiska konstnärliga processen.
|
Eleven redogör utförligt för den fotografiska konstnärliga processen.
|
Eleven redogör översiktligt för den fotografiska konstnärliga processen.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de möjligheter som val av utrustning ger.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de möjligheter som val av utrustning ger.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de möjligheter som val av utrustning ger.
|
Eleven initierar, planerar och genomför efter samråd med handledare och med mycket gott handlag ett eget fördjupat projekt.
|
Eleven initierar, planerar och genomför efter samråd med handledare och med gott handlag ett eget fördjupat projekt.
|
Eleven initierar, planerar och genomför i samråd med handledare och med visst handlag ett eget fördjupat projekt.
|
Eleven definierar projektets syfte samt gör en genomarbetad projektplan och väljer med säkerhet adekvat utrustning och teknik.
|
Eleven definierar projektets syfte samt gör en genomarbetad projektplan och väljer med viss säkerhet adekvat utrustning och teknik.
|
Eleven definierar projektets syfte samt gör en enkel projektplan och väljer med viss säkerhet adekvat utrustning och teknik.
|
Resultatet av projektet är av god teknisk och estetisk kvalitet samt binder på ett gott sätt samman innehåll och form till ett enhetligt och personligt uttryck av syftet.
|
|
Resultatet av projektet är av tillfredsställande teknisk och estetisk kvalitet samt binder på ett tillfredsställande sätt samman innehåll och form till ett enhetligt och personligt uttryck av syftet.
|
I arbetet gör eleven avancerade experiment med fotografiet som konstnärlig uttrycksform.
|
I arbetet gör eleven experiment med fotografiet som konstnärlig uttrycksform.
|
I arbetet gör eleven enkla experiment med fotografiet som konstnärlig uttrycksform.
|
Eleven motiverar utförligt och nyanserat de val som har gjorts för att uppnå det avsedda konstnärliga uttrycket.
|
Eleven motiverar utförligt de val som har gjorts för att uppnå det avsedda konstnärliga uttrycket.
|
Eleven motiverar översiktligt de val som har gjorts för att uppnå det avsedda konstnärliga uttrycket.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat på vilket sätt det egna arbetet förmedlar känslor, tankar, idéer och budskap utifrån det avsedda syftet.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt på vilket sätt det egna arbetet förmedlar känslor, tankar, idéer och budskap utifrån det avsedda syftet.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt på vilket sätt det egna arbetet förmedlar känslor, tankar, idéer och budskap utifrån det avsedda syftet.
|
Eleven använder med säkerhet portföljarbete som arbetsmetod och redovisningsform.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet portföljarbete som arbetsmetod och redovisningsform.
|
Eleven resonerar utförligt och nyanserat, utifrån välgrundade och nyanserade exempel, kring möjligheter och betydelser som utformning av fotografi och rum ger.
|
Eleven resonerar utförligt, utifrån välgrundade exempel, kring möjligheter och betydelser som utformning av fotografi och rum ger.
|
Eleven resonerar översiktligt, utifrån enkla exempel, kring möjligheter och betydelser som utformning av fotografi och rum ger.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat, utifrån bildexempel, fotografiets berättartraditioner, med betoning på narration.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt, utifrån bildexempel, fotografiets berättartraditioner, med betoning på narration.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt, utifrån bildexempel, fotografiets berättartraditioner, med betoning på narration.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat och hanterar med säkerhet fotografi i det offentliga rummet.
|
Eleven diskuterar utförligt och hanterar med viss säkerhet fotografi i det offentliga rummet.
|
Eleven diskuterar översiktligt och hanterar med viss säkerhet fotografi i det offentliga rummet.
|
I redogörelser, beskrivningar och diskussioner använder eleven med säkerhet nyanserade yrkesmässiga begrepp.
|
I redogörelser, beskrivningar och diskussioner använder eleven med viss säkerhet yrkesmässiga begrepp.
|
I redogörelser, beskrivningar och diskussioner använder eleven med viss säkerhet enkla yrkesmässiga begrepp.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för samtida fotografer i Sverige och världen.
|
Eleven redogör utförligt för samtida fotografer i Sverige och världen.
|
Eleven redogör översiktligt för samtida fotografer i Sverige och världen.
|
Eleven redogör även utförligt för nationell och internationell fotografisk upphovsrätt.
|
Eleven redogör även utförligt för nationell och internationell fotografisk upphovsrätt.
|
Eleven redogör även översiktligt för nationell och internationell fotografisk upphovsrätt.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat etiska frågeställningar med stöd av internationella konventioner.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt etiska frågeställningar med stöd av internationella konventioner.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt etiska frågeställningar med stöd av internationella konventioner.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för vad entreprenörskapet innebär för fotografer som individer och företagare samt för betydelsen av entreprenörskap inom organisationer.
|
Eleven redogör utförligt för vad entreprenörskapet innebär för fotografer som individer och företagare samt för betydelsen av entreprenörskap inom organisationer.
|
Eleven redogör översiktligt för vad entreprenörskapet innebär för fotografer som individer och företagare samt för betydelsen av entreprenörskap inom organisationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|