Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och deras konsekvenser för människors liv, lärande och deltagande i olika sammanhang.
|
Eleven beskriver utförligt olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och deras konsekvenser för människors liv, lärande och deltagande i olika sammanhang.
|
Eleven beskriver översiktligt olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och deras konsekvenser för människors liv, lärande och deltagande i olika sammanhang.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur likvärdighet, tillgänglighet och delaktighet kan skapas i olika situationer med hjälp av specialpedagogiska hjälpmedel och arbetssätt.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur likvärdighet, tillgänglighet och delaktighet kan skapas i olika situationer med hjälp av specialpedagogiska hjälpmedel och arbetssätt.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur likvärdighet, tillgänglighet och delaktighet kan skapas i olika situationer med hjälp av specialpedagogiska hjälpmedel och arbetssätt.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika verksamheter och insatser för människor med funktionsnedsättningar.
|
Eleven beskriver utförligt olika verksamheter och insatser för människor med funktionsnedsättningar.
|
Eleven beskriver översiktligt olika verksamheter och insatser för människor med funktionsnedsättningar.
|
Eleven planerar, organiserar och utför vanligt förekommande arbetsuppgifter och aktiviteter, efter samråd med handledare, på ett yrkesmässigt sätt.
|
Eleven planerar, organiserar och utför vanligt förekommande arbetsuppgifter och aktiviteter, efter samråd med handledare, på ett yrkesmässigt sätt.
|
Eleven planerar, organiserar och utför vanligt förekommande arbetsuppgifter och aktiviteter, i samråd med handledare, på ett yrkesmässigt sätt.
|
Eleven gör en noggrann och utförlig dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
Eleven gör en noggrann dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
Eleven gör en enkel dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet metoder och hjälpmedel som är relevanta för uppgiften.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet metoder och hjälpmedel som är relevanta för uppgiften.
|
Dessutom interagerar och kommunicerar eleven i samarbete och möten med människor med gott resultat.
|
|
Dessutom interagerar och kommunicerar eleven i samarbete och möten med människor med tillfredsställande resultat.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till människor med funktionsnedsättningar.
|
Eleven diskuterar utförligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till människor med funktionsnedsättningar.
|
Eleven diskuterar översiktligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till människor med funktionsnedsättningar.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade och nyanserade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven enkla argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|