Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika grafiska funktioner och delarna i det grafiska arbetsflödet som har med relevant grafisk illustrationsteknik, digitalisering och grafiska uttryckssätt att göra.
|
Eleven redogör utförligt för olika grafiska funktioner och delarna i det grafiska arbetsflödet som har med relevant grafisk illustrationsteknik, digitalisering och grafiska uttryckssätt att göra.
|
Eleven redogör översiktligt för olika grafiska funktioner och delarna i det grafiska arbetsflödet som har med relevant grafisk illustrationsteknik, digitalisering och grafiska uttryckssätt att göra.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat de olika arbetsflödesmomenten vart och ett för sig och i ett processtänkande från idé till produkt.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt de olika arbetsflödesmomenten vart och ett för sig och i ett processtänkande från idé till produkt.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt de olika arbetsflödesmomenten vart och ett för sig.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för pixelgrafikens roll i de olika grafiska funktionerna och arbetsflödets delar.
|
Eleven redogör även utförligt för pixelgrafikens roll i de olika grafiska funktionerna och arbetsflödets delar.
|
Eleven redogör även översiktligt för pixelgrafikens roll i de olika grafiska funktionerna och arbetsflödets delar.
|
Eleven visualiserar med säkerhet idéer och använder efter samråd med handledare manuella skisser och relevanta digitala grafiska tekniker och program med egen vald teknik och stil.
|
Eleven visualiserar med viss säkerhet idéer och använder efter samråd med handledare manuella skisser och relevanta digitala grafiska tekniker och program.
|
Eleven visualiserar med viss säkerhet idéer och använder i samråd med handledare manuella skisser och relevanta digitala grafiska tekniker och program.
|
Eleven för ett välgrundat och nyanserat resonemang om sitt val av innehåll och uttryckssätt samt val av teknik och stil utifrån målgrupp, sammanhang och önskad effekt.
|
Eleven för ett välgrundat resonemang om sitt val av innehåll och uttryckssätt samt val av teknik och stil utifrån målgrupp, sammanhang och önskad effekt.
|
Eleven för ett enkelt resonemang om sitt val av innehåll och uttryckssätt samt val av teknik och stil utifrån målgrupp, sammanhang och önskad effekt.
|
Eleven planerar och genomför, utifrån grafiska illustrationsidéer, med säkerhet och med god teknisk och estetisk kvalitet processer och produktioner i relevanta grafiska program.
|
Eleven planerar och genomför, utifrån grafiska illustrationsidéer, med viss säkerhet och med tillfredsställande teknisk och estetisk kvalitet processer och produktioner i relevanta grafiska program.
|
Eleven planerar och genomför, utifrån grafiska illustrationsidéer, med viss säkerhet och med tillfredsställande teknisk kvalitet processer och produktioner i relevanta grafiska program.
|
Detta gör eleven inom överenskomna ramar vad gäller leverans, distribution, ekonomi och teknisk kvalitet.
|
|
Detta gör eleven inom överenskomna ramar vad gäller leverans, distribution, ekonomi och teknisk kvalitet.
|
Dessutom gör eleven en komplex analys av sin produktion, som omfattar såväl processens olika delar som helhetsresultatet.
|
Dessutom gör eleven en analys av sin produktion, som omfattar såväl processens olika delar som helhetsresultatet.
|
Dessutom gör eleven en enkel analys av sin produktion, som omfattar såväl processens olika delar som helhetsresultatet.
|
I analysen för eleven välgrundade och nyanserade resonemang om på vilket sätt delarna bidrar till helhetsresultatet samt för ett välgrundat och nyanserat resonemang om pixelgrafikens betydelse för helhetsintrycket.
|
I analysen för eleven välgrundade resonemang om på vilket sätt delarna bidrar till helhetsresultatet samt för ett välgrundat resonemang om pixelgrafikens betydelse för helhetsintrycket.
|
I analysen för eleven enkla resonemang om på vilket sätt delarna bidrar till helhetsresultatet samt för ett enkelt resonemang om pixelgrafikens betydelse för helhetsintrycket.
|
I analysen använder och kombinerar eleven med säkerhet bild- och kommunikationsteorier.
|
I analysen använder och kombinerar eleven med viss säkerhet bild- och kommunikationsteorier.
|
I analysen använder eleven med viss säkerhet bild- och kommunikationsteorier.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen den egna arbetsinsatsens betydelse för resultatet samt ger förslag på hur resultatet kan förbättras genom förändrad process och förändrat arbetssätt.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen den egna arbetsinsatsens betydelse för resultatet.
|
Dessutom värderar eleven med enkla omdömen den egna arbetsinsatsens betydelse för resultatet.
|
I diskussioner och resonemang använder eleven med säkerhet flera begrepp och fackspråksuttryck inom området.
|
I diskussioner och resonemang använder eleven med viss säkerhet flera begrepp och fackspråksuttryck inom området.
|
I diskussioner och resonemang använder eleven med viss säkerhet några begrepp och fackspråksuttryck inom området.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
I sitt resonemang ger eleven även välgrundade och nyanserade argument för olika tänkbara illustrations- och digitaliseringstekniker.
|
I sitt resonemang ger eleven även välgrundade argument för olika tänkbara illustrations- och digitaliseringstekniker.
|
-
|