Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika produktionstekniska yrkeskrav och delarna i det grafiska arbetsflödet som har med relevant grafisk teknik och grafiska uttryckssätt att göra och som förekommer i det valda temat.
|
Eleven redogör utförligt för olika produktionstekniska yrkeskrav och delarna i det grafiska arbetsflödet som har med relevant grafisk teknik och grafiska uttryckssätt att göra och som förekommer i det valda temat.
|
Eleven redogör översiktligt för olika produktionstekniska yrkeskrav och delarna i det grafiska arbetsflödet som har med relevant grafisk teknik och grafiska uttryckssätt att göra och som förekommer i det valda temat.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat de olika arbetsflödesmomenten i original- och prepressprocesserna vart och ett för sig och i ett processtänkande från idé till produkt.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt de olika arbetsflödesmomenten i original- och prepressprocesserna vart och ett för sig och i ett processtänkande från idé till produkt.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt de olika arbetsflödesmomenten i original- och prepressprocesserna vart och ett för sig.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för skillnader mellan olika produktionsprocesser och för motstridigheter mellan estetiska och tekniska krav samt föreslår möjliga lösningar för att balansera motstridiga krav.
|
Eleven redogör utförligt för skillnader mellan olika produktionsprocesser och för motstridigheter mellan estetiska och tekniska krav.
|
Eleven redogör översiktligt för skillnader mellan olika produktionsprocesser och för motstridigheter mellan estetiska och tekniska krav.
|
Eleven visualiserar med säkerhet idéer och använder efter samråd med handledare relevanta digitala grafiska tekniker och program.
|
Eleven visualiserar med viss säkerhet idéer och använder efter samråd med handledare relevanta digitala grafiska tekniker och program.
|
Eleven visualiserar med viss säkerhet idéer och använder i samråd med handledare relevanta digitala grafiska tekniker och program.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet relevant arbetsmetodik.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet relevant arbetsmetodik.
|
Eleven för ett välgrundat och nyanserat resonemang om sitt val av innehåll och uttryckssätt, utifrån målgrupp, sammanhang och önskad effekt samt med utgångspunkt från produktionstekniska lösningar inom original-, reproduktions- och prepressprocessen.
|
Eleven för ett välgrundat resonemang om sitt val av innehåll och uttryckssätt, utifrån målgrupp, sammanhang och önskad effekt samt med utgångspunkt från produktionstekniska lösningar inom original-, reproduktions- och prepressprocessen.
|
Eleven för ett enkelt resonemang om sitt val av innehåll och uttryckssätt, utifrån målgrupp, sammanhang och önskad effekt samt med utgångspunkt från produktionstekniska lösningar inom original-, reproduktions- och prepressprocessen.
|
Eleven planerar och genomför, utifrån grafiska idéer, med säkerhet och med god teknisk och estetisk kvalitet processer och produktioner i relevanta grafiska program.
|
|
Eleven planerar och genomför, utifrån grafiska idéer, med viss säkerhet och med tillfredsställande teknisk och estetisk kvalitet processer och produktioner i relevanta grafiska program.
|
Detta gör eleven inom överenskomna ramar vad gäller arbetsmetodik, kvalitetskrav och leverenskrav från beställare.
|
|
Detta gör eleven inom överenskomna ramar vad gäller arbetsmetodik, kvalitetskrav och leverenskrav från beställare.
|
I planeringen utgår eleven från den egna produktionssituationen och kundens önskemål om teknisk kvalitet samt produktionstekniska lösningar inom valt område.
|
I planeringen utgår eleven från den egna produktionssituationen och kundens önskemål om teknisk kvalitet.
|
I planeringen utgår eleven från den egna produktionssituationen.
|
Dessutom gör eleven en komplex analys av sin produktion, som omfattar såväl processens olika delar som helhetsresultatet.
|
Dessutom gör eleven en analys av sin produktion, som omfattar såväl processens olika delar som helhetsresultatet.
|
Dessutom gör eleven en enkel analys av sin produktion, som omfattar såväl processens olika delar som helhetsresultatet.
|
I analysen för eleven välgrundade och nyanserade resonemang om på vilket sätt delarna bidrar till helhetsresultatet samt använder och kombinerar med säkerhet några bild- och kommunikationsteorier.
|
I analysen för eleven välgrundade resonemang om på vilket sätt delarna bidrar till helhetsresultatet samt använder och kombinerar med viss säkerhet några bild- och kommunikationsteorier.
|
I analysen för eleven enkla resonemang om på vilket sätt delarna bidrar till helhetsresultatet samt använder med viss säkerhet några bild- och kommunikationsteorier.
|
Dessutom värderar eleven arbetsprocessen med nyanserade omdömen och ger förslag på möjliga optimeringar avseende kvalitet och leveranssäkerhet samt standardisering av arbetsprocessens olika steg.
|
Dessutom värderar eleven arbetsprocessen med nyanserade omdömen.
|
Dessutom värderar eleven arbetsprocessen med enkla omdömen.
|
I diskussioner och resonemang använder eleven med säkerhet flera begrepp och fackspråksuttryck inom området.
|
I diskussioner och resonemang använder eleven med viss säkerhet flera begrepp och fackspråksuttryck inom området.
|
I diskussioner och resonemang använder eleven med viss säkerhet några begrepp och fackspråksuttryck inom området.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|