Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare vanligt förekommande arbetsuppgifter i flerfärgs grafisk produktion från tryck till efterbearbetning.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare vanligt förekommande arbetsuppgifter i flerfärgs grafisk produktion från tryck till efterbearbetning.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare vanligt förekommande arbetsuppgifter i flerfärgs grafisk produktion från tryck till efterbearbetning.
|
I planeringen tolkar eleven med säkerhet instruktioner och underlag samt beaktar med säkerhet i sin planering logistiska och ekonomiska krav.
|
|
I planeringen tolkar eleven med viss säkerhet instruktioner och underlag samt beaktar med viss säkerhet i sin planering logistiska och ekonomiska krav.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare metod, teknik, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare metod, teknik, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Vidare väljer eleven i samråd med handledare metod, teknik, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Eleven utför med noggrannhet och efter samråd med handledare förekommande arbetsuppgifter i flerfärgs grafisk produktion från tryck till efterbearbetning i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Eleven utför med noggrannhet och efter samråd med handledare förekommande arbetsuppgifter i flerfärgs grafisk produktion från tryck till efterbearbetning i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Eleven utför med noggrannhet och i samråd med handledare förekommande arbetsuppgifter i flerfärgs grafisk produktion från tryck till efterbearbetning i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Resultatet av arbetet är gott utifrån givna kvalitetskrav.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande utifrån givna kvalitetskrav.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet instruktioner och underlag.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet instruktioner och underlag.
|
Eleven hanterar material, utrustning och maskiner med mycket gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning och maskiner med gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning och maskiner med visst handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra, samt med hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra, samt med hänsyn till miljön.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem i samråd med handledare.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en enkel dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för den gjorda planeringen samt för material, teknik, metoder och grafiska uttrycksmedel som använts för arbetsuppgiften.
|
Eleven redogör utförligt för den gjorda planeringen samt för material, teknik, metoder och grafiska uttrycksmedel som använts för arbetsuppgiften.
|
Eleven redogör översiktligt för den gjorda planeringen samt för material, teknik, metoder och grafiska uttrycksmedel som använts för arbetsuppgiften.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur planering, material, teknik, metoder och grafiska uttrycksmedel har påverkat ekonomi, kvalitet och slutresultat.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur planering, material, teknik, metoder och grafiska uttrycksmedel har påverkat ekonomi, kvalitet och slutresultat.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur planering, material, teknik, metoder och grafiska uttrycksmedel har påverkat ekonomi, kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för eventuella avvikelser från specifikationen och den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör utförligt för eventuella avvikelser från specifikationen och den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör översiktligt för eventuella avvikelser från specifikationen och den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör dessutom utförligt och nyanserat för olika ansvarsområden och arbetsuppgifter inom grafisk produktion.
|
Eleven redogör dessutom utförligt för olika ansvarsområden och arbetsuppgifter inom grafisk produktion.
|
Eleven redogör dessutom översiktligt för olika ansvarsområden och arbetsuppgifter inom grafisk produktion.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör utförligt och nyanserat för betydelsen av samarbete.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör utförligt för betydelsen av samarbete.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör översiktligt för betydelsen av samarbete.
|
Dessutom använder eleven med säkerhet korrekt fackspråk.
|
|
Dessutom använder eleven med viss säkerhet korrekt fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven förutser också svårigheter som kan uppstå och anpassar planering och organisation efter det.
|
-
|
-
|